colors

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Τοπική πολιτιστική κληρονομιά, Τάξη Γ', 2022-2023

  • Διαθεματικά οι μαθητές/τριες της Γ' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) ασχολήθηκαν με την 14η Ενότητα της Γλώσσας «Ήτανε μια φορά» και τον άξονα Φροντίζω το Περιβάλλον-Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων
  • Οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε 3 ομάδες και αφού βρήκαν πληροφορίες για την πόλη των Ιωαννίνων, η κάθε ομάδα σχεδίασε τη δίκη της αφίσα για την πόλη με πληροφορίες για τα τοπικά εδέσματα,τα αξιοθέατα και τα σημεία της πόλης και της ευρύτερης περιοχής που αξίζουν να επισκεφθούν οι τουρίστες.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός:Τσιούρη Ελευθερία 

Ηλιακό λεωφορείο, 2023

  • Διαθεματικά οι μαθητές/τριες της Γ' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) ασχολήθηκαν με την 10η Ενότητα της Γλώσσας "Άνθρωποι και Μηχανές" και τον άξονα Φροντίζω το Περιβάλλον στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων
  • Μελέτησαν το ποίημα του Νίκου Γκάτσου "Ο εφιάλτης της Περσεφόνης" & συζήτησαν για την προστασία των δασών, των λιμνών, των θαλασσών και τι ενέργειες οφείλουν να κάνουν οι αυριανοί ενεργοί πολίτες για την προστασία του περιβάλλοντος.
  • Διαβάζοντας ταυτόχρονα και το ποίημα "Το ηλιακό λεωφορείο" της Μαριανίνας Κριεζή οι μαθητές/τριες με πολλή φαντασία κατασκεύασαν το δικό τους ηλιακό λεωφορείο, τονίζοντας τη σημασία των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στη ζωή των ανθρώπων.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός:Τσιούρη Ελευθερία 

Οργανούληδες, 2023Οι μαθητές/τριες της Γ΄ Τάξης (σχ. έτος 2022-2023) συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Ιδρύματος Ωνάση "Οργανούληδες: Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την υγιεινή ζωή και τη δωρεά των οργάνων". Οι μαθητές ολοκλήρωσαν δραστηριότητες για να μάθουν τη λειτουργία των οργάνων του σώματός τους, συζήτησαν για την αλληλουχία ενεργειών που απαιτούνται για τη δωρεά των οργάνων και ποιες πρέπει να είναι οι καθημερινές τους συνήθειες για να έχουν γερό κορμί. Μελέτησαν το εκπαιδευτικό υλικό και υλοποίησαν όλες τις σχετικές δραστηριότητες.

Ολοκληρώνοντας τον 1ο κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΥ ΖΗΝ και τον τομέα Γνωρίζω το σώμα μου, οι μαθητές/τριες συμμετείχαν στη διαδικτυακή συνάντηση με ειδικούς του Ιδρύματος Ωνάση και Σχολεία από την Ελλάδα και την Ευρώπη, όπου ενημερώθηκαν για τη λειτουργία των οργάνων του σώματός τους, τη δωρεά των οργάνων και την υγιεινή ζωή. Τέλος, απάντησαν σε σχετικά quiz που αφορούσαν τα σούπερ μυστικά για την υγιεινή ζωή, έθεσαν ερωτήσεις με ενδιαφέρον και περίμεναν με ανυπομονησία απαντήσεις από τους ειδικούς.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Τσιούρη Ελευθερία και η Διευθύντρια του Σχολείου μας Ζάρρα Φλούδα Μαρία

Fruit Keyboard, Τάξη ΣΤ', 2022-2023

Την Πέμπτη 02/03/2023, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ' τάξης στο πλαίσιο των εργαστηριών δεξιοτήτων, στον κύκλο "Δημιουργώ και Καινοτομώ - STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική", και σε συνδυασμό με το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", δημιούργησαν ένα ηλεκτρικό κύκλωμα χρησιμοποιώντας το σώμα τους και μερικά φρούτα, για να κάνουν το micro:bit να παίζει μουσική.

Αρχικά ανέφεραν ότι τα υλικά που επιτρέπουν τη ροή ηλεκτρικού ρεύματος λέγονται αγωγοί και ότι το σώμα μας, καθώς αποτελείται σε σημαντικό ποσοστό από νερό µε άλατα, επιτρέπει τη ροή ηλεκτρικού ρεύματος. Επίσης αναφέρθηκε ότι τα φρούτα περιέχουν βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και νερό και μάλιστα η ροή του ηλεκτρικού ρεύματος είναι ευκολότερη σε φρούτα που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε οξέα και κάλιο (π.χ. λεμόνια, πορτοκάλια και μπανάνες). 

Οι μαθητές/τριες δημιούργησαν ηλεκτρικά κυκλώματα χρησιμοποιώντας το micro:bit συνδεδεμένο με μια μπαταριοθήκη με δύο (2) μπαταρίες ΑΑΑ, τέσσερα καλώδια με κροκοδειλάκια (αγωγοί), τέσσερα φρούτα και το σώμα τους. Ένωσαν τα τρία φρούτα με τους ακροδέκτες P0, P1, P2 και το τέταρτο φρούτο με τη γείωση (ground). Στη συνέχεια προγραμμάτισαν το micro:bit χρησιμοποιώντας τα iPad (συμμετοχή στο πρόγραμμα iPad 1:1) και ακολουθώντας οδηγίες από φύλλο εργασίας, ώστε καθώς θα κρατούσαν το φρούτο που είναι συνδεδεμένο με τη γείωση και θα ακουμπούσαν διαδοχικά τα άλλα φρούτα θα έπρεπε να αναπαράγονται διαφορετικές νότες.

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Γκουλγκούτη Αναστασία (ΠΕ70), Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

Συναγερμός πόρτας, Τάξη ΣΤ', 2022-2023

Την Πέμπτη 16/02/2023, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ' τάξης στο πλαίσιο των εργαστηριών δεξιοτήτων, στον κύκλο "Δημιουργώ και Καινοτομώ - STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική", και σε συνδυασμό με το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", δημιούργησαν και προγραμμάτισαν μία συσκευή συναγερμού σε πόρτα δωματίου χρησιμοποιώντας το micro:bit (V2), έναν μικρό υπολογιστή σε μέγεθος παλάμης.

Αρχικά δημιούργησαν ένα ηλεκτρικό κύκλωμα χρησιμοποιώντας το microbit συνδεδεμένο με μια μπαταριοθήκη με δύο (2) μπαταρίες ΑΑΑ και δύο καλώδια με κροκοδειλάκια (αγωγοί). Θα έπρεπε χρησιμοποιώντας το ένα καλώδιο (π.χ. κόκκινο) να ενώσουν τον ακροδέκτη P1 του micro:bit με το ένα κομμάτι αλουμινόχαρτο (το οποίο θα τοποθετηθεί στην πόρτα) και με το άλλο καλώδιο (π.χ. μαύρο) να ενώσουν τη γείωση (ground) με το άλλο κομμάτι αλουμινόχαρτο (το οποίο θα τοποθετηθεί στο κάσωμα της πόρτας), ώστε όταν η πόρτα είναι κλειστή τα δύο κομμάτια αλουμινόχαρτο να ακουμπούν και το κύκλωμα να είναι κλειστό. Οι μαθητές/τριες αντί να χρησιμοποιήσουν αλουμινόχαρτο, χρησιμοποίησαν τα χέρια τους. Το κροκοδειλάκι του καλωδίου που ήταν συνδεδεμένο με τον ακροδέκτη P1, το κρατούσε το ένα παιδί και το κροκοδειλάκι του καλωδίου που ήταν συνδεδεμένο με τη γείωση (GND), το κρατούσε το άλλο παιδί της ομάδας. Όταν ένωναν τα ελεύθερα χέρια τους, έκλεινε το κύκλωμα και προσομοίωναν την κλειστή πόρτα, ενώ όταν ελευθέρωναν τα χέρια τους η πόρτα άνοιγε.

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Γκουλγκούτη Αναστασία (ΠΕ70), Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

Κύλιση στην Αρχή