Οι μαθητές της Δ' αυτοπαρουσιάζονταιΣτο πλαίσιο του προγράμματος ΟΔΥΣΣΕΑΣ 2024 που έχει ως αντικείμενο τη συνεργατική διερεύνηση και οικοδόμηση της γνώσης των μαθητών σχετικά με την ασφαλή και δημιουργική αξιοποίηση του διαδικτυου (Εργαστήριο Προηγμένων Μαθησιακών Τεχνολογιών στην Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση [Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α], Πανεπιστήμιο Κρήτης), οι μαθητές/τριες της Δ' τάξης προχώρησαν σε μια αυτοπαρουσίαση, συνδυάζοντας τη δημιουργικότητα και την τεχνολογία.

Αρχικά δημιούργησαν τα προσωπικά τους avatar χρησιμοποιώντας το εργαλείο https://avatarmaker.com/, για να προσθέσουν μια διασκεδαστική και προσωπική πινελιά στην αυτοπαρουσίασή τους. Στη συνέχεια, ανά δύο, ενσωμάτωσαν αυτά τα avatar στο Scratch προκειμένου να δημιουργήσουν ζωντανά animation. Οι μαθητές, αναδεικνύοντας τις δεξιότητές τους στον τομέα της ψηφιακής δημιουργίας και του προγραμματισμού, συνεργάστηκαν σε ομάδες και δημιούργησαν αντίστοιχα animation αυτοπαρουσιάσεων. Αυτή η διαδικασία ενίσχυσε την ομαδική εργασία και τη δημιουργική σκέψη των μαθητών/τριών.

Επιπλέον οι μαθητές/τριες αξιοποίησαν την ενσωματωμένη στο Scratch τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης για τη μετάφραση και τη μετατροπή κειμένου σε ήχο, που τους επέτρεψε να προσθέσουν φωνητικά στοιχεία στις δημιουργίες τους, καθώς και να ενισχύσουν την ποικιλομορφία και την προσωπική έκφραση. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές/τριες ενισχύσαν τις δεξιότητές τους στον τομέα της τεχνολογίας, του προγραμματισμού,  της δημιουργίας πολυμέσων και της δημιουργίας περιεχομένου. Οι μαθητές/τριες έμαθαν να συνεργάζονται δημιουργικά, να επικοινωνούν αποτελεσματικά και να αναπτύσσουν δεξιότητες που είναι ουσιώδεις στον ψηφιακό κόσμο και τη σύγχρονη κοινωνία.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

Εθισμός στο Διαδίκτυο, 2023Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών για το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", οι μαθητές και οι μαθήτριες των Γ' και Δ' τάξεων χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα νοητικής χαρτογράφησης VYM (View Your Mind)δημιούργησαν νοητικούς χάρτες για να αποτυπώσουν τις επιπτώσεις στη Σωματική Υγεία και Προσωπική Ζωή που έχει ο Εθισμός στο Διαδίκτυο, καθώς και τους Τρόπους Αντιμετώπισης του.

Αρχικά άρχισε να δημιουργείται ο νοητικός χάρτης στον πίνακα της τάξης με καταιγισμό ιδεών, ενώ στη συνέχεια οι μαθητές/τριες αξιοποίησαν τον υπολογιστή και το πρόγραμμα VYM για να τον ολοκληρώσουν. Επιπλέον, από το υλικό του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, παρακολούθησαν το βίντεο Εθισμός στο διαδίκτυο για μικρά παιδιά, ενώ άντλησαν ιδέες από τις αφίσες "Βαζω όρια στη χρήση του διαδικτύου", "Δεν παραμελούμε" και "Βοηθώ τους φίλους μου"

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)  

Περιφερειακές συσκευές υπολογιστή, 2023Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών για το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) ήρθαν σε επαφή με τα βασικά μέρη ενός υπολογιστικού συστήματος. Αρχικά διέκριναν και κατονόμασαν την Κεντρική Μονάδα και τις περιφερειακές συσκευές και τις ζωγράφισαν σε χαρτί, ενώ στη συνέχεια δημιούργησαν στο Google Jamboard έναν απλό νοητικό χάρτη για την αποτύπωση των συσκευών, πληκτρολογώντας απλές λέξεις. Μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα εδώ.

Αντίστοιχα οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β' τάξης, χρησιμοποιώντας τον επεξεργαστή κειμένου Libre Office Writer, δημιούργησαν έναν νοητικό χάρτη για να περιγράψουν τον διαχωρισμό των περιφερειακών συσκευών σε συσκευές Εισόδου και συσκευές Εξόδου, ενώ οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ' τάξης χρησιμοποιήσαν το πρόγραμμα δημιουργίας νοητικών χαρτών VYM (View Your Mind).

Επιπλέον αξιοποιήσαμε το μαθησιακό αντικείμενο ΟΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΒΙΝΤΕΟ, ΚΟΥΙΖ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ από το Φωτόδεντρο.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)  

Στέλνοντας μυστικά μηνύματα, 2023Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών για το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β' και Γ' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) του Σχολείου μας έστειλαν και έλαβαν μυστικά μηνύματα σαν σειρές από 0 και 1 και κατανόησαν πως μπορούμε να αναπαραστήσουμε λέξεις χρησιμοποιώντας μόνο αυτά τα δύο σύμβολα.

Αρχικά οι μαθητές/τριες αποκωδικοποίησαν ένα μυστικό μήνυμα που έστειλε ο Tom εκμεταλλευόμενος έναν απλό δυαδικό κώδικα και χρησιμοποιώντας φωτάκια από το χριστουγεννιάτικο δέντρο που μπορεί να τα ανάψει ή να τα σβήσει. Στη συνέχεια χρησιμοποιώντας τον ίδιο κώδικα που χρησιμοποίησε και ο Tom, κωδικοποίησαν λέξεις και τις έδωσαν στους συμμαθητές/τριές τους για να τις αποκωδικοποιήσουν. Μπορείτε να δείτε τις λέξεις που αποκωδικοποίησαν οι μαθητές/τριες της Β' τάξης εδώ και της Γ' τάξης εδώ.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)  

Προσωπικά Δεδομένα, Α' τάξη, 2023Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών για το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) συζητούν για τα προσωπικά δεδομένα.

Αρχικά οι μαθητές/τριες, από το υλικό του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, παρακολούθησαν το βίντεο Ανάγνωση παραμυθιού: Η Αθηνά μαθαίνει για τα προσωπικά δεδομένα, ενώ είδαν την αφίσα Προσωπικά Δεδομένα και απάντησαν στο αντίστοιχο φύλλο εργασίας.  Επιπλέον, αξιοποιήθηκε ο ψηφιακός πίνακας Google Jamboard και οι μαθητές/τριες πληκτρολόγησαν ποια είναι τα προσωπικά δεδομένα που δεν πρέπει να κοινοποιούμε. Μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα εδώ. Τέλος παρακολούθησαν την παρουσίαση Προσωπικά Δεδομένα με την Αθηνά και τον Ερμή, ενώ παρουσιάστηκαν βασικοί κανόνες ασφαλείας που πρέπει να ακολουθούν τα μικρά παιδιά:

  • Πάντα ρωτάω τη μαμά ή το μπαμπά πριν χρησιμοποιήσω το Διαδίκτυο.
  • Δεν μοιράζομαι προσωπικές πληροφορίες όπως όνομα, διεύθυνση, αριθμό τηλεφώνου ή το σχολείο που πηγαίνω με άτομα στο Διαδίκτυο.
  • Δεν είναι σωστό να αποκαλύπτω τα προσωπικά δεδομένα κάποιου άλλου στο Διαδίκτυο.
  • Εάν κάτι με κάνει να νιώθω άβολα στο Διαδίκτυο, ενημερώνω αμέσως τους γονείς μου ή τη δασκάλα μου.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)  

Κύλιση στην Αρχή