Ψηφιακές Ιστορίες για τους κινδύνους στο Διαδίκτυο

Οι μαθητές/τριες της Δ' τάξης (Σχ. Έτος 2023-2024) στο πλαίσιο του προγράμματος Οδυσσέας 2024 δημιούργησαν, σε ομάδες, τέσσερεις (4) ψηφιακές ιστορίες σχετικά με τους κινδύνους στο Διαδίκτυο. Αρχικά, σε χαρτί, αποτύπωσαν το εικονογραφημένο σενάριο σε έξι καρέ και έγραψαν τους διαλόγους, ενώ στη συνέχεια αξιοποιώντας την διαδικτυακή πλατφόρμα Book Creator δημιούργησαν τις δικές τους ψηφιακές αφηγήσεις. Έγινε κατανομή ρόλων και κάθε ομάδα δημιούργησε μια ψηφιακή αφήγηση με βάση την υποενότητα που είχε διερευνήσει (Εθισμός στο Διαδίκτυο, Προσωπικά Δεδομένα και πώς να τα προστατεύουμε, Ψευδείς Ειδήσεις και Παραπληροφόρηση, Διαδικτυακός Εκφοβισμός).

Οι ψηφιακές ιστορίες παρουσιάστηκαν στο 5ο Διεθνές Συνέδριο «Artificial Intelligence -eLearning - eCreativity 2024» το Σάββατο 25 Μαΐου 2024, στην Πανεπιστημιούπολη Ρεθύμνου. Μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα του συνεδρίου εδώ.

Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Γκουλγκούτη Αναστασία, ΠΕ70, Νικολού Αγγελική, ΠΕ86  

Σύννεφα Λέξεων για τον ρατσισμό και τη διαφορετικότηταΟι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ' τάξης (σχ. έτος 2023-2024) δημιούργησαν Σύννεφα Λέξεων (word clouds) παίρνοντας έμπνευση από το θεατρικό έργο "Χωρίς ταυτότητα" που θα παρουσιάσουν στη Γιορτή αποφοίτησης. Το έργο είναι μια αφηγηματική ιστορία που μιλάει για την ζωή ενός μετανάστη από τη Νιγηρία και επικεντρώνεται στον ρατσισμό. Μέσα από τη δημιουργία συννεφόλεξου, οργάνωσαν και οπτικοποίησαν έννοιες που αφορούν τον ρατσισμό και τη διαφορετικότητα.

Αξιοποιήθηκε η διαδικτυακή εφαρμογή WordArt που διαθέτει ένα εύχρηστο και ευχάριστο γραφικό περιβάλλον που διευκολύνει την ενεργή συμμετοχή των μαθητών/τριών, οι οποίοι επέλεξαν γραμματοσειρά, χρώματα και προσανατολισμό και δημιούργησαν οπτικές αναπαραστάσεις με λέξεις κλειδιά.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)  

Οι μαθητές της Δ' αυτοπαρουσιάζονταιΣτο πλαίσιο του προγράμματος ΟΔΥΣΣΕΑΣ 2024 που έχει ως αντικείμενο τη συνεργατική διερεύνηση και οικοδόμηση της γνώσης των μαθητών σχετικά με την ασφαλή και δημιουργική αξιοποίηση του διαδικτυου (Εργαστήριο Προηγμένων Μαθησιακών Τεχνολογιών στην Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση [Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α], Πανεπιστήμιο Κρήτης), οι μαθητές/τριες της Δ' τάξης προχώρησαν σε μια αυτοπαρουσίαση, συνδυάζοντας τη δημιουργικότητα και την τεχνολογία.

Αρχικά δημιούργησαν τα προσωπικά τους avatar χρησιμοποιώντας το εργαλείο https://avatarmaker.com/, για να προσθέσουν μια διασκεδαστική και προσωπική πινελιά στην αυτοπαρουσίασή τους. Στη συνέχεια, ανά δύο, ενσωμάτωσαν αυτά τα avatar στο Scratch προκειμένου να δημιουργήσουν ζωντανά animation. Οι μαθητές, αναδεικνύοντας τις δεξιότητές τους στον τομέα της ψηφιακής δημιουργίας και του προγραμματισμού, συνεργάστηκαν σε ομάδες και δημιούργησαν αντίστοιχα animation αυτοπαρουσιάσεων. Αυτή η διαδικασία ενίσχυσε την ομαδική εργασία και τη δημιουργική σκέψη των μαθητών/τριών.

Επιπλέον οι μαθητές/τριες αξιοποίησαν την ενσωματωμένη στο Scratch τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης για τη μετάφραση και τη μετατροπή κειμένου σε ήχο, που τους επέτρεψε να προσθέσουν φωνητικά στοιχεία στις δημιουργίες τους, καθώς και να ενισχύσουν την ποικιλομορφία και την προσωπική έκφραση. Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές/τριες ενισχύσαν τις δεξιότητές τους στον τομέα της τεχνολογίας, του προγραμματισμού,  της δημιουργίας πολυμέσων και της δημιουργίας περιεχομένου. Οι μαθητές/τριες έμαθαν να συνεργάζονται δημιουργικά, να επικοινωνούν αποτελεσματικά και να αναπτύσσουν δεξιότητες που είναι ουσιώδεις στον ψηφιακό κόσμο και τη σύγχρονη κοινωνία.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)

Εθισμός στο Διαδίκτυο, 2023Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών για το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", οι μαθητές και οι μαθήτριες των Γ' και Δ' τάξεων χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα νοητικής χαρτογράφησης VYM (View Your Mind)δημιούργησαν νοητικούς χάρτες για να αποτυπώσουν τις επιπτώσεις στη Σωματική Υγεία και Προσωπική Ζωή που έχει ο Εθισμός στο Διαδίκτυο, καθώς και τους Τρόπους Αντιμετώπισης του.

Αρχικά άρχισε να δημιουργείται ο νοητικός χάρτης στον πίνακα της τάξης με καταιγισμό ιδεών, ενώ στη συνέχεια οι μαθητές/τριες αξιοποίησαν τον υπολογιστή και το πρόγραμμα VYM για να τον ολοκληρώσουν. Επιπλέον, από το υλικό του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, παρακολούθησαν το βίντεο Εθισμός στο διαδίκτυο για μικρά παιδιά, ενώ άντλησαν ιδέες από τις αφίσες "Βαζω όρια στη χρήση του διαδικτύου", "Δεν παραμελούμε" και "Βοηθώ τους φίλους μου"

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)  

Περιφερειακές συσκευές υπολογιστή, 2023Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών για το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) ήρθαν σε επαφή με τα βασικά μέρη ενός υπολογιστικού συστήματος. Αρχικά διέκριναν και κατονόμασαν την Κεντρική Μονάδα και τις περιφερειακές συσκευές και τις ζωγράφισαν σε χαρτί, ενώ στη συνέχεια δημιούργησαν στο Google Jamboard έναν απλό νοητικό χάρτη για την αποτύπωση των συσκευών, πληκτρολογώντας απλές λέξεις. Μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα εδώ.

Αντίστοιχα οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β' τάξης, χρησιμοποιώντας τον επεξεργαστή κειμένου Libre Office Writer, δημιούργησαν έναν νοητικό χάρτη για να περιγράψουν τον διαχωρισμό των περιφερειακών συσκευών σε συσκευές Εισόδου και συσκευές Εξόδου, ενώ οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ' τάξης χρησιμοποιήσαν το πρόγραμμα δημιουργίας νοητικών χαρτών VYM (View Your Mind).

Επιπλέον αξιοποιήσαμε το μαθησιακό αντικείμενο ΟΙ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΒΙΝΤΕΟ, ΚΟΥΙΖ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ από το Φωτόδεντρο.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)  

Κύλιση στην Αρχή