Εκπαιδευτικοί Όμιλοι
colors

Τεχνοτροπώντας με έργα

Όμιλος «Τεχνοτροπώντας με έργα»
Α΄, Β΄ τάξεων
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Στρατηδάκη Σοφία, Τσιούρη Ελευθερία

«Η τέχνη είναι ένας δρόμος προς την ελευθερία, τη διαδικασία απελευθέρωσης του ανθρώπινου πνεύματος, γεγονός που είναι ο πραγματικός και ο υπέρτατος στόχος κάθε διαπαιδαγώγησης». (E. Cassirer).

Με μια ευχάριστη όσο και συστηματική διαδικασία τα παιδιά συναντούν ορισμένες βασικές τεχνικές και πτυχές των εικαστικών τεχνών. Ενθαρρύνονται η ερευνητική στάση και οι πειραματισμοί με τις διάφορες τεχνικές και την εκμάθηση χειρισμού εκφραστικών μέσων (επαφή με διάφορα υλικά, μικτές τεχνικές, χαρτογλυπτική, κεραμική, σχέδιο, ζωγραφική, κατασκευή μάσκας, κολάζ, κατασκευές, κόσμημα, κτλ.) ενώ επιχειρείται η σύνδεση της κάθε δράσης με ζητήματα από την ιστορία της τέχνης και την πολιτιστική κληρονομιά τόσο της χώρας μας όσο και άλλων χωρών, μέσα από ατομικές ή ομαδικές εργασίες.

Αναλυτικά η πρόταση για τη δημιουργία του Ομίλου εδώ.

 

Όμιλος Δημοσιογραφίας «1οΤυπία»

Όμιλος Δημοσιογραφίας «1οΤυπία»
Δ΄, Ε' τάξεων
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Λάμπρου Αντιγόνη, Παπαδοπούλου Κυριακή

Ο Όμιλος Δημοσιογραφίας λειτουργεί για τρίτη συνεχή χρονιά και συμμετέχει ξανά στο ?European School Radio - Το Πρώτο Μαθητικό Ραδιόφωνο", που φιλοξενείται στις υπηρεσίες του ΠΣΔ.. Βασικός σκοπός είναι η ενίσχυση της  αποκωδικοποίησης του γραπτού λόγου και της αναγνωστικής ικανότητας των μαθητών καθώς το ραδιόφωνο αποτελεί κίνητρο για τους μαθητές. 

Πιο συγκεκριμένα δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να γνωρίσουν τη διαδικασία και τις μεθόδους παραγωγής ραδιοφωνικής και διαδικτυακής ραδιοφωνικής εκπομπής και να σχεδιάσουν-υλοποιήσουν εκπομπές ανάλογα με τη θεματολογία που έχει επιλεγεί. Συμμετέχοντας σε ομάδες τεχνικής υποστήριξης και παραγωγής εκπομπών, θα προβάλλουν τις ιδέες, τις δημιουργίες τους και τις ανησυχίες τους στη μαθητική κοινότητα.

Η τεχνική υποστήριξη (επεξεργασία υλικού) θα γίνεται από τους ίδιους τους μαθητές του Ομίλου Πληροφορικής.

Αναλυτικά η πρόταση για τη δημιουργία του Ομίλου εδώ.

 

Όμιλος Γαλλικής Γλώσσας και Δημιουργικότητας "Στη χώρα των παραμυθιών?"

Όμιλος "Αφύπνιση στη Γαλλική Γλώσσα και τον πολιτισμό - Au pays des contes et de comptines"
Γ' & Δ' τάξεων
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικος: Τζακώστα Ζαμπέτα

Μια καινοτόμα παιδαγωγική προσέγγιση της αξιοποίησης κλασικών και σύγχρονων παραμυθιών με τη χρήση πολυμέσων ως μέσο διαπολιτισμικού διαλόγου και ανάπτυξης γενικών και γλωσσολογικών δεξιοτήτων των μαθητών με βάση την ψυχο-κοινωνική και τη γνωστική τους ανάπτυξη, τις προσωπικές τους εμπειρίες και τις αρχές της επικοινωνιακής - μαθητοκεντρικής μέθοδου διδασκαλίας. Έχουμε σχεδιάσει δραστηριότητες που βοηθούν τους μαθητές να χρησιμοποιούν τη γαλλική γλώσσα για να ικανοποιήσουν πραγματικές ανάγκες επικοινωνίας μέσα σε ένα οικείο επικοινωνιακό πλαίσιο, καθώς και να χρησιμοποιούν τη φαντασία και τις γνώσεις τους συμβάλλοντας στη σταδιακή ανάπτυξη γλωσσικών / επικοινωνιακών δεξιοτήτων και στην εξοικείωσή τους με την πολυγλωσσία και την πολυπολιτισμικότητα σαν μια θετική πραγματικότητα.

Αναλυτικά η πρόταση για τη δημιουργία του Ομίλου εδώ.

 

Ο κόσμος των πολυμέσων συναντά την ψηφιακή αφήγηση

Όμιλος Πληροφορικής «Ο κόσμος των πολυμέσων συναντά την ψηφιακή αφήγηση»
Ε' & ΣΤ' τάξεων
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικος: Νικολού Αγγελική

Η ψηφιακή αφήγηση είναι μια αναδυόμενη μορφή τέχνης που συνδυάζει την παραδοσιακή προφορική αφήγηση με τα πολυμέσα και τα εργαλεία τηλεπικοινωνίας. Όλα περιστρέφονται γύρω από την ιδέα του συνδυασμού της τέχνης της αφήγησης ιστοριών με μια ποικιλία πολυμεσικών στοιχείων όπως κείμενο, γραφικά, βίντεο, ηχογραφημένη αφήγηση και μουσική, και τη δημοσίευσή τους στον Παγκόσμιο Ιστό.

Η ψηφιακή αφήγηση επιτρέπει στους μαθητές να δουλέψουν σε αυθεντικό πλαίσιο, να αναπτύξουν  ένα ευρύ φάσμα δεξιοτήτων γραμματισμού (έρευνα, συγγραφή, οργάνωση, παρουσίαση, διεξαγωγή συνέντευξης, αξιολόγηση), να απεικονίσουν και να μοιραστούν  τις εμπειρίες και τα συναισθήματά τους με ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο και να αξιοποιήσουν αποτελεσματικά την τεχνολογία για πρόσβαση, διαχείριση, δημιουργία, επεξεργασία, ενσωμάτωση πληροφοριών. Τα σημαντικότερα, ωστόσο, πλεονεκτήματα εστιάζουν στην απόκτηση και ανάπτυξη των απαραίτητων δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, όπως η κριτική σκέψη, οι δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και λήψης αποφάσεων, η συνεργατικότητα, η πρωτοβουλία και η αυτό-καθοδήγηση, η δημιουργικότητα, η καινοτομία και η ανάπτυξη ψηφιακού και οπτικού εγγραμματισμού.

Το υλικό προς επεξεργασία θα προέρχεται από τους μαθητές του Όμίλου Δημοσιογραφίας.

Αναλυτικά η πρόταση για τη δημιουργία του Ομίλου εδώ.

 

Ανοίγω τα κουτάκια της ψυχής μου

Όμιλος Θεατρικού Παιχνιδιού «Ανοίγω τα κουτάκια της ψυχής μου»
ΣΤ' τάξη
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Μακρίδη Ειρήνη

 Ο Όμιλος Θεατρικού Παιχνιδιού θα αποτελέσει τη συνέχεια και το βιωματικό κομμάτι του προγράμματος Αγωγής Υγείας "Διαπροσωπικές σχέσεις στη Σχολική Τάξη - Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο" της ΣΤ' τάξης.

Αφορά τη δραματοποίηση των συγκρούσεων, των σκέψεων, των συναισθημάτων, των φόβων των παιδιών που μεγαλώνουν, καθώς και τη μετάβασή τους στο Γυμνάσιο.

Υποστήριξη από τη θεατροπαιδαγωγό κ. Γιάννα Κούλα και συνεργασία με το κέντρο πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας Σχεδία (κ. Έρη Φείδη), στο κομμάτι της μετάβασης.

Αναλυτικά η πρόταση για τη δημιουργία του Ομίλου εδώ.

 

Κύλιση στην Αρχή