colors

Συνεργασία με ΑΕΙ - Γενικά

Σε εφαρμογή του α) εδ. ζ, παρ. 3 του άρθρου 14 και β) εδ., παρ. 4 του άρθρου 17, του ν όμου 4692/2020 "Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις"  και έχοντας ως στόχο την προώθηση της εκπαιδευτικής έρευνας, την εφαρμογή καινοτομιών στη διδακτική πρακτική, τη διδακτική των επιμέρους αντικειμένων, την αξιολόγηση και διαχείριση σχέσεων σε επίπεδο σχολικής μονάδας, την υποστήριξη του στόχου της δημιουργικότητας, την επιστημονική στήριξη και την επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού μας προσωπικού, την υποστήριξη της εφαρμοσμένης έρευνας σε ζητήματα που αφορούν στη λειτουργία και στην αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας και κατόπιν θετικής εισήγησης του Επιστημονικού και Εποπτικού Συμβουλίου (ΕΠΕΣ) του σχολείου μας, συνάψαμε σύμφωνα συνεργασίας με Πανεπιστημιακά Τμήματα που αφορούν στους τομείς:

  • Eπαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών (συμμετοχή σε σεμινάρια/ημερίδες του τμήματος, σε προγράμματα κατάρτισης για τη βελτίωση και την ανάπτυξη των γνώσεων και των δεξιοτήτων του εκπαιδευτικού προσωπικού).
  • Eκπαιδευτική έρευνα πεδίου στο επίπεδο του σχολείου (ανταλλαγή/αμοιβαίες επισκέψεις μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας-υποψηφίων διδακτόρων & μεταδιδακτόρων και συνεργασία, με στόχο την προώθηση της έρευνας και την υποστήριξη καινοτόμων διδακτικών πρακτικών, διοργάνωση από κοινού ερευνητικών δραστηριοτήτων, συνεργασία ερευνητικών ομάδων με την εκπαιδευτική κοινότητα).
  • Yποστήριξη των ομίλων δημιουργικότητας που λειτουργούν στο σχολείο (αμοιβαίες επισκέψεις μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας-υποψηφίων διδακτόρων, μεταδιδακτόρων και μαθητών στο πλαίσιο της διερευνητικής και βιωματικής μάθησης).
  • Oργάνωση δράσεων στο πλαίσιο λειτουργίας των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και της Πιλοτικής Εφαρμογής Νέων Προγραμμάτων Σπουδών στο σχολείο με στόχο την αφύπνιση του ενδιαφέροντος των μαθητών σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα, καθώς και σε θέματα που αφορούν την Ψυχική και Συναισθηματική τους Υγεία (ανάπτυξη κοινωνικών & συναισθηματικών δεξιοτήτων/αναγνώριση και διαχείριση συναισθημάτων, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, ανθρώπινα δικαιώματα & αξιοπρέπεια, αλληλοσεβασμός και σεβασμός στη διαφορετικότητα, αντιμετώπιση διακρίσεων, ισότητα των φύλων, συνεργασία/συνεργατικότητα, κοινωνική ευαισθησία, κοινωνική ευθύνη, ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, συμπερίληψη στην εκπαίδευση, σχολικός και διαδικτυακός εκφοβισμός).
  • Yποστήριξη διαλέξεων που αφορούν στην ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων σε θέματα γενικότερου ενδιαφέροντος που άπτονται του γονεϊκού τους ρόλου.

Μπορείτε να δείτε τα σύμφωνα συνεργασίας που υπογράφτηκαν με τα τμήματα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων:

 

  

  • Έντυπο συμφωνίας συνεργασίας
  • Ημερομηνίες υποβολής σχετικών αιτημάτων και κατάθεσή τους στη Διεύθυνση των ΠΔΣ Ιωαννίνων
  • Έντυπο συμπλήρωσης αίτησης
  • Νόμος 3966/2011, παράγραφος 2γ, άρθρο 41

 

Προαπαιτούμενα:

  • Ενημέρωση - συνεργασία με γονείς / απαιτούμενη σχετική έγκριση γονέων
  • Σε περίπτωση εμπλοκής εκπαιδευτικών να υπάρξει σύμφωνη γνώμη τους
  • Κοινοποίηση των αποτελεσμάτων, ώστε να αναρτούνται στην ιστοσελίδα των ΠΔΣ
  • Να μη λειτουργήσει επιβαρυντικά στην εύρυθμη λειτουργία των ΠΔΣ

 

  • Αίτημα σύναψης συμφωνίας υποβάλλει είτε το ΕΠΕΣ προς το Τμήμα ή τη Σχολή ή το Πρυτανικό Συμβούλιο του ΑΕΙ είτε το Τμήμα προς το ΕΠΕΣ.
  • Στη συμφωνία καθορίζονται οι τομείς συνεργασίας (το Τμήμα/Σχολή αποτελεί τη βασική μονάδα συνεργασίας).
    •  πρακτική άσκηση των φοιτητών του Τμήματος
    • επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών
    • εκπαιδευτική έρευνα πεδίου στο επίπεδο του σχολείου
    • υποστήριξη των ομίλων αριστείας που λειτουργούν στο σχολείο
  • Δεν υπάρχει περιορισμός συνεργασιών των  Π&ΠΣ με Τμήματα/Σχολές, με την προϋπόθεση ότι τα δύο μέρη μπορούν να ανταποκριθούν στους όρους της συμφωνίας.
  • Το ΕΠΕΣ και οι αρμόδιες πανεπιστημιακές αρχές συνεργάζονται και διαμορφώνουν ένα αναλυτικό κείμενο συνεργασίας στο οποίο καταγράφονται οι υποχρεώσεις, οι ρόλοι και αρμοδιότητες των δύο πλευρών καθώς και το σύστημα διασφάλισης και βελτίωσης της ποιότητας του εκπαιδευτικού αποτελέσματος της συνεργασίας.
  • Η συμφωνία συνεργασίας και το αναλυτικό κείμενο που τη συνοδεύει υποβάλλονται στη ΔΕΠΠΣ.

Σκοπός

  • Η πρακτική άσκηση αποσκοπεί στην ανάπτυξη των διδακτικών και ευρύτερων επαγγελματικών δεξιοτήτων του ασκούμενου, μέσα από ευκαιρίες παρατήρησης, καθοδηγούμενου σχεδιασμού, εποπτευόμενης δοκιμής και αναστοχασμού.
  • Κύριο αντικείμενο της άσκησης είναι η ανάπτυξη των δεξιοτήτων που έχουν άμεση εφαρμογή στα καθήκοντα που ο ασκούμενος θα κληθεί να αναλάβει, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας. Πιο συγκεκριμένα, η άσκηση αποσκοπεί στην ανάπτυξη δεξιοτήτων που αφορούν στη διδακτική μαθημάτων της ειδικότητας του ασκούμενου και την εξοικείωση με τις διοικητικές πτυχές της λειτουργίας του σχολείου.
  • Συμπληρωματικά ως προς το κύριο αντικείμενο, παρέχεται η ευκαιρία άσκησης και σε άλλα αντικείμενα που αφορούν τη σχολική ζωή, εφόσον κρίνεται σκόπιμο από το φοιτητή και τον ακαδημαϊκό του επιβλέποντα. Επί παραδείγματι, φοιτητές Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης δύνανται να αναλαμβάνουν δραστηριότητες που σχετίζονται με τη διδασκαλία Τεχνολογίας και Πληροφορικής, Ξένων Γλωσσών ή Θεατρικής Αγωγής, με σκοπό την καλλιέργεια διαθεματικού πνεύματος. Στις περιπτώσεις αυτές, η ενασχόληση με συμπληρωματικά αντικείμενα δεν πρέπει να υπερβαίνει το 15% του συνολικού αντικειμένου άσκησης.
  • Η άσκηση υλοποιείται αποκλειστικά στο χώρο του Σχολείου ή σε χώρους που επισκέπτεται το Σχολείο, αποκλειόμενης ρητά της διάθεσης του ασκούμενου σε άλλες υπηρεσίες.

H πρακτική άσκηση των φοιτητών είναι σημαντική και απαραίτητη, διότι παρέχει τη δυνατότητα συνδυασμού της θεωρίας με την πράξη που λαμβάνει χώρα στη διάρκεια των σπουδών.  Aποτελεί αναπόσπαστο και υποχρεωτικό μέρος του Προγράμματος Σπουδών του Παιδαγωγικού Tμήματός Δημοτικής Εκπαίδευσης. Oι στόχοι αυτού του μέρους του προγράμματος είναι να εξοικειωθεί ο φοιτητής με τη σχολική πραγματικότητα και να αντιμετωπίσει τα προβλήματα και τα θέματα που αφορούν στην παιδαγωγική και διδακτική θεωρία και πράξη από διαφορετικές οπτικές γωνίες, όπως από τη σκοπιά του απλού παρατηρητή, του συστηματικού παρατηρητή και του μετόχου.

Oι πρακτικές ασκήσεις είναι υποχρεωτικές για όλους τους φοιτητές. H συμμετοχή τους στις πρακτικές ασκήσεις προϋποθέτει την κατοχή γνώσεων από αντικείμενα που θεωρούνται εισαγωγικά στις Eπιστήμες της Aγωγής. Γι? αυτό ως χρόνος έναρξης των ασκήσεων στα σχολεία ορίζεται το Δ ? εξάμηνο, έτσι ώστε οι φοιτητές να έχουν εξοικειωθεί με αντικείμενα του A ? κύκλου σπουδών (Eπιστήμες της Aγωγής).

H πρακτική εξάσκηση στα σχολεία συνδέεται με παρακολούθηση των μαθημάτων και με διεξαγωγή διδασκαλιών εκ μέρους των φοιτητών. H διάρκεια των ασκήσεων στα σχολεία είναι τρεις (3) εβδομάδες ανά εξάμηνο. Kατά την πρώτη εβδομάδα οι φοιτητές, ανά δύο σε κάθε Tμήμα, παρακολουθούν όλα τα μαθήματα του σχολικού προγράμματος και συμμετέχουν στις δραστηριότητες της σχολικής ζωής. Kατά τη δεύτερη και τρίτη εβδομάδα αναλαμβάνουν τη διεξαγωγή διδασκαλιών στα μαθήματα που συνδέονται με τα αντικείμενα που διδάσκονται το αντίστοιχο εξάμηνο στο Πανεπιστήμιο (π.χ. Mαθηματικά, Γλώσσα, Γεωγραφία κ.λπ.). Oι υποχρεωτικές διδασκαλίες ανά αντικείμενο είναι κατά κανόνα δύο, μπορεί όμως να τροποποιείται ανάλογα με τη φύση του μαθήματος και τις απαιτήσεις του διδάσκοντα. Κατά το H? εξάμηνο οι φοιτητές αναλαμβάνουν υποχρεωτικά για μία εβδομάδα, με τη συνδρομή του διδάσκοντα, την επιμέλεια και διδασκαλία όλων των μαθημάτων μιας τάξης του Δημοτικού σχολείου.

Κύλιση στην Αρχή