Μέτρα τις κουκκίδες – Οι δυαδικοί αριθμοί, 2023Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών για το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β' και Γ' τάξης (σχ. έτος 2022-2023) του Σχολείου μας ήρθαν σε επαφή με την έννοια του δυαδικού ψηφίου (bit) μέσα από την πρώτη δραστηριότητα «Μέτρα τις κουκκίδες – Οι δυαδικοί αριθμοί» του βιβλίου με τίτλο «Computer Science Unplugged» Σκοπός της παρέμβασης ήταν οι μαθητές/τριες να αναγνωρίζουν ότι οι υπολογιστές αναπαριστούν και μεταφέρουν τα δεδομένα σαν σειρές από 0 και 1. Πώς επομένως μπορούμε να αναπαραστήσουμε αριθμούς και λέξεις χρησιμοποιώντας μόνο αυτά τα δύο σύμβολα;

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)  

Θετικά και Κίνδυνοι στο Διαδίκτυο, Τάξη ΣΤ', 2023Την Πέμπτη 9 Μαρτίου 2023, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ' τάξης παρακολούθησαν την Παρουσίαση για θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο και στη συνέχεια δημιούργησαν συνεργατικά σελίδες στο Google Jamboard με θέμα: "Ποια είναι τα θετικά του Διαδικτύου και ποιοι οι πιθανοί κίνδυνοι;"

"Μόνο όλοι μαζί μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο και ασφαλέστερο διαδίκτυο"

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)  

Προγραμματίζω με το ScratchJr, 2022-2023Στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής του νέου προγράμματος σπουδών για το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", οι μαθητές και οι μαθήτριες των Α', Β', Γ' τάξεων (σχ. έτος 2022-2023) ήρθαν σε επαφή με το απλό περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού ScratchJr και χρησιμοποίησαν εντολές με πλακίδια συμβόλων για να υλοποιήσουν παιγνιώδεις δραστηριότητες επίλυσης προβλημάτων κίνησης και δημιουργικής έκφρασης. Εξοικειώθηκαν με εντολές κίνησης, εμφάνισης, χειρισμού συμβάντων, αλληλεπίδρασης χαρακτήρων, μετάδοσης μηνυμάτων, έμαθαν να επιλέγουν την κατάλληλη δομή (ακολουθίας, επανάληψης με καθορισμένο αριθμό επαναλήψεων), ενώ πειραματίστηκαν με τον έλεγχο και τη διόρθωση των προγράμματων τους.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)  

Οι μαθητές της Ε' και το Διαδίκτυο, 2022Οι μαθητές/τριες της Ε' τάξης (Σχ. Έτος 2022-2023), σε ομάδες των 2 ατόμων, αποτύπωσαν σε χαρτί πως αντιλαμβάνονται τη λέξη Διαδίκτυο (Internet) και παρουσίασαν τα έργα τους στην ολομέλεια. Οι μαθητές/τριες ερμηνεύουν το Διαδίκτυο κυρίως με βάση τις υπηρεσίες και τις εφαρμογές που προσφέρει, ενώ δεν το αναπαριστούν σαν μέσο και αποτέλεσμα σύνδεσης υπολογιστών και δικτύων. Κυρίως αποτύπωσαν:

  • τις συσκευές που κυρίως χρησιμοποιούν για να "σερφάρουν" στο Διαδίκτυο, όπως tablet ή iPad και κινητά τηλέφωνα
  • την ασύρματη σύνδεση στο Διαδίκτυο
  • τις εφαρμογές και υπηρεσίες που χρησιμοποιούν

Στη συνέχεια, για να έχουν μια πρώτη επαφή με το τι είναι δίκτυο, τι είναι Διαδίκτυο και ποιος είναι ο ρόλος των εξυπηρετητών στη λειτουργία του Διαδικτύου, παρακολούθησαν τα βίντεο: Τι είναι το δίκτυο και το ΔιαδίκτυοΜε Απλά Λόγια: Πώς δουλεύει το InternetHow the Internet Works in 5 Minutes.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)  

 Water Cycle StoryBoardΟι μαθητές/τριες της Γ' τάξης (Σχ. Έτος 2021-2022) δημιούργησαν με το πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου LibreOffice Writer το Story Board για τον Κύκλο του Νερού, ενώ οι μαθητές/τριες της Δ΄τάξης (Σχ. Έτος 2021-2022) δημιούργησαν με το Scratch τα αντίστοιχα animation. Η εργασία έγινε στα πλαίσια του προγράμματος eTwinning "What is water?". Η αρχική ιδέα ήταν να δημιουργηθεί ένα έντυπο εικονογραφημένο σεναρίο, το οποίο θα περιέχει και τα αντίστοιχα QR codes για τα κινούμενα σχέδια (animation), ώστε με ένα κινητό ή tablet να επαυξάνεται και να υπάρχει η μετάβαση από το Story Board στο animation. Το έργο μας συμμετείχε στο 11ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά στις 12 & 13 Μαΐου 2022. Μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα εδώ.

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86) 

Κύλιση στην Αρχή