"Λούνα παρκ παππούλη μου", Θέτη Χορτιάτη, Γ΄ Τάξη 2022-23

Οι μαθητές/τριες της Γ΄ Τάξης (σχ. έτος 2022-2023) αφού μελέτησαν το ποίημα "Λούνα παρκ παππούλη μου" της Θέτης Χοριάτη από το Ανθολόγιο, αποτύπωσαν στο χαρτί τις δικές τους σκέψεις με τους δικούς τους παππούδες στο λούνα παρκ και έτσι εικονογράφησαν το πρώτο βίντεο-παρουσίαση της Τάξης τους. Η φράση "Τυχεροί όσοι έχουν παππούδες" που ακούστηκε από τους μαθητές μας έκανε να αναλογιστούμε τη σπουδαιότητα των παππούδων στη ζωή όλων μας.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Τσιούρη Ελευθερία, ΠΕ70

Ανακαλύπτω τα μυστικά του τυπογραφείου, 2022

Την Τετάρτη 18 Μαΐου 2022 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β' και Γ' τάξης του σχολείου μας πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη σε τυπογραφείο της πόλης μας με σκοπό να μυηθούν στην τέχνη της τυπογραφίας. Το φιλόξενο προσωπικό του τυπογραφείου, αφού τους υποδέχτηκε και τους ξενάγησε στους χώρους του, μοιράστηκε μαζί τους τα μυστικά της τυπογραφίας παρουσιάζοντάς τους τη λειτουργία όλων των μηχανημάτων και του εξοπλισμού καθώς επίσης και τα βήματα που απαιτούνται για να τυπωθεί ένα βιβλίο. Μετά την ξενάγηση, οι μαθητές και οι μαθήτριες ενθουσιασμένοι, αναχώρησαν για το σχολείο τους γεμάτοι γνώσεις και πρωτόγνωρες εμπειρίες.

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Κοντού Έλενα, ΠΕ70 (Γ' τάξη) & Τσακτσίρα Παρασκευή, ΠΕ70 (Β' τάξη)

aspida thub

Στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας της Γ' Δημοτικού με τίτλο "Ο θάνατος του Αχιλλέα" - ενότητα Τρωικός πόλεμος - οι μαθητές/τριες της Γ' τάξης (Σχ. έτος 2019-2020) φιλοτέχνησαν την ασπίδα του μυθικού ήρωα Αχιλλέα με βάση τη φαντασία τους. 

"Βάζει πρώτα τη γη, τη θάλασσα και τον ουρανό με τον ήλιο, το φεγγάρι κι όλα τ' αστέρια. Κι έπειτα αρχίζει να σχεδιάζει δυο πολιτείες δίπλα δίπλα. Στην πρώτη οι άνθρωποι έχουν ειρήνη. Παντρεύουν τα παιδιά τους με τραγούδια και χαρές και λύνουν σε κριτές τις διαφορές τους. Στην άλλη πολιτεία έχουν πόλεμο. Μέσα στην πόλη έχουν μείνει οι γυναίκες, τα παιδιά και οι γέροντες, ενώ έξω από τα τείχη δυο στρατοί έχουν πέσει στη μάχη. Οι λαβωμένοι και οι νεκροί κείτονται ολόγυρα. Έτσι ο Ήφαιστος ιστορεί τις χαρές της ειρήνης και τις συμφορές του πολέμου. Έπειτα βάζει τους γεωργούς που όργωναν τα χωράφια τους, τους εργάτες που θέριζαν με τα δρεπάνια, βάζει αμπέλια φορτωμένα σταφύλια κι ανθρώπους που τα τρυγούσαν τραγουδώντας, βάζει βοσκούς που έβοσκαν τα κοπάδια τους, βάζει αγόρια και κοπέλες που χόρευαν με άνθη στα μαλλιά τους. Και γύρω γύρω βάζει τον απέραντο Ωκεανό να αστράφτει. Και όταν τελειώνει, στέκεται να την κοιτάξει. Ξέρει πως αν οι άνθρωποι προσέξουν την ομορφιά της ασπίδας, δεν θα θέλουν πια να πολεμούν. Θα θέλουν να χορεύουν και να τραγουδούν, να οργώνουν τα χωράφια τους, να τρυγούν τα αμπέλια τους και να βόσκουν τα κοπάδια τους. Θα θέλουν να ζουν ειρηνικά. Και είναι αυτή η ασπίδα του Αχιλλέα το πρώτο, το μοναδικό όπλο που φτιάχτηκε ποτέ και δεν προσκαλεί σε πόλεμο αλλά σε ειρήνη." 

talos thub

Στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας της Γ' Δημοτικού με τίτλο "Φτιάξε μου ένα σιδερένιο άνθρωπο", οι μαθητές/τριες της Γ' τάξης (Σχ. έτος 2019-2020) κατασκεύασαν τα δικά τους ρομπότ

"Ο Ήφαιστος, ο θεός της φωτιάς και του σιδήρου, κατασκεύασε ένα χάλκινο γίγαντα για το βασιλιά Μίνωα. Ο γίγαντας Τάλως έπαιρνε την ενέργειά του από μία φλέβα μέσα στην οποία έτρεχε θεϊκό αίμα. Η φλέβα άρχιζε από το λαιμό και κατέληγε στα πόδια, όπου έκλεινε με ένα χάλκινο καρφί. Αποστολή του ήταν να προστατεύει την Κρήτη από κάθε επιδρομέα..."

 

Τα χαρτιά ανακυκλώνονται, 2018

Στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας της Γ' Δημοτικού με τίτλο"Ο κόσμος γύρω μας", αρχικά διαβάσαμε από το σχολικό βιβλίο της Γλώσσας το κείμενο "Τα χαρτιά ανακυκλώνονται" της Εύης Τσιτιρίδου και στη συνέχεια οι μαθητές/τριες της Γ' τάξης (Σχ. έτος 2017-2018) δημιούργησαν τις δικές τους φιγούρες και έπαιξαν κουκλοθέατρο. 

Κάδος: Ε, σταματήστε επιτέλους τη φασαρία, μου πήρατε τ' αυτιά! Τίποτα δε σέβεστε πια!
Εφημερίδα: Μα, κύριε Κάδε, υπάρχει πολύς συνωστισμός εδώ μέσα, θα σκάσουμε. Πώς να το ανεχτώ αυτό εγώ, μια σοβαρή Εφημερίδα μεγάλης κυκλοφορίας;
Τετράδιο: Α, για να σας πω, αρκετά σας ανέχτηκα! Για να τσακωνόμαστε μας έφεραν εδώ;
Χαρτί γραφομηχανής: Γκουχ γκουχ! (βήχει). Μη φωνασκείτε, περικαλώ! Εγώ θα σας εξηγήσω: ευρισκόμεθα εδώ διά να περισυλλεγώμεν, να διαλεχθώμεν, να ανακυκλωθώμεν και να ξαναγίνομεν χρήσιμα εις την κοινωνίαν χαρτοπροϊόντα...

 Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Τσιούρη Ελευθερία, ΠΕ70   

Κύλιση στην Αρχή