Εκπαιδευτικοί Όμιλοι
colors

Όμιλος Φυσικής 2013-2014

Αξιολόγηση Ομίλου Φυσικής 2013-14

Σκοπός του ομίλου Φυσικής ήταν να λειτουργήσει με ρόλο συμπληρωματικό στο μάθημα "Φυσικά" της Ε' και ΣΤ' τάξης, στο οποίο οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε πρακτικά πειράματα του εργαστηρίου και να αποκτήσουν αυθεντική εμπειρία με φυσικά και πραγματικά υλικά, επιστημονικά όργανα και εξοπλισμό.

Ως εκπαιδευτικοί επωφεληθήκαμε από τα μοναδικά χαρακτηριστικά της τεχνολογίας και αξιοποιήσαμε τη δυνατότητα των προσομοιώσεων για να βοηθήσουμε τους μαθητές να οπτικοποιήσουν αφηρημένες έννοιες, να έχουν πολλαπλές αναπαραστάσεις και να απλοποιήσουν περίπλοκα προβλήματα εξετάζοντας περιορισμένο αριθμό μεταβλητών ή εξιδανικευμένες συνθήκες.

Όμιλος Φυσικής, Μαγνήτες

Στόχοι των δραστηριοτήτων είναι να διαπιστώσουν οι μαθητές πειραματικά ότι οι μαγνητικές δυνάμεις ασκούνται με επαφή αλλά και από απόσταση, να διαπιστώσουν την ύπαρξη υλικών που έλκονται από ένα μαγνήτη και την ύπαρξη υλικών που δεν έλκονται από ένα μαγνήτη, να διαπιστώσουν ότι η έλξη σε ένα ραβδόμορφο μαγνήτη είναι πιο ισχυρή στα άκρα του, να αναφέρουν ότι οι πόλοι του μαγνήτη ονομάζονται βόρειος και νότιος μαγνητικός πόλος, να διαπιστώσουν ότι οι ομώνυμοι πόλοι ενός μαγνήτη απωθούνται, ενώ οι ετερώνυμοι έλκονται, α διαπιστώσουν ότι ένας ραβδόμορφος μαγνήτης ή μια μαγνητική βελόνα που μπορούν να περιστρέφονται ελεύθερα παίρνουν τη διεύθυνση Βορράς-Νότος, να αναφέρουν οι μαθητές ότι ο προσανατολισμός του μαγνήτη οφείλεται στο μαγνητικό πεδίο της Γης.

 Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86), Μακρίδη Ειρήνη (ΠΕ70)

Όμιλος Φυσικής, Μπαλόνια και Στατικός Ηλεκτρισμός

Στόχοι των δραστηριοτήτων είναι να διαπιστώσουν οι μαθητές πειραματικά ότι τα ομώνυμα φορτία απωθούνται ενώ τα ετερώνυμα έλκονται, να αναφέρουν ότι το μπαλόνι, όταν τρίβεται με ένα πουλόβερ φορτίζεται αρνητικά, να εντοπίζουν και να εξηγούν ηλεκτροστατικά φαινόμενα που συνδέονται με εμπειρίες της καθημερινής τους ζωής, να αναφέρουν ότι η κίνηση ελευθέρων ηλεκτρονίων ονομάζεται ηλεκτρικό ρεύμα. 

 Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86), Μακρίδη Ειρήνη (ΠΕ70)

  

Όμιλος Φυσικής, "Κατασκεύασε" ένα άτομο

Κατασκευάστε ένα άτομο χρησιμοποιώντας πρωτόνια, νετρόνια και ηλεκτρόνια και δείτε πώς αλλάζει το χημικό στοιχείο, το φορτίο και η μάζα. Στη αυνέχεια παίξτε ένα παιχνίδι για να δοκιμάσετε τις ιδέες σας!

Χρησιμοποιήστε τον αριθμό των πρωτονίων, νετρονίων και ηλεκτρονίων για να σχεδιάσετε ένα μοντέλο ενός ατόμου, να αναγνωρίσετε το αντίστοιχο χημικό στοιχείο και να προσδιορίσετε την μάζα και το φορτίο του. Προβλέψτε πώς η προσθήκη ή απομάκρυνση ενός πρωτονίου, νετρονίου ή ηλεκτρονίου, θα μεταβάλλει το χημικό στοιχείο, το φορτίο και τη μάζα του. Χρησιμοποιείστε το όνομα ενός στοιχείου, τη μάζα και το φορτίο του, για να προσδιορίσετε τον αριθμό των πρωτονίων, νετρονίων και ηλεκτρονίων. Δώστε τον ορισμό του πρωτονίου, του νετρονίου, του ηλεκτρονίου, του ατόμου και του ιόντος.

 Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86), Μακρίδη Ειρήνη (ΠΕ70)

Όμιλος Φυσικής, Ενεργειακό Πάρκο Skate

Μάθετε για τη διατήρηση της ενέργειας παίζοντας με το αγόρι που κάνει skate! Φτιάξτε διαδρομές και ράμπες, βοηθήστε τον νεαρό να κινηθεί και παρατηρήστε την κινητική ενέργεια, τη δυναμική ενέργεια και την τριβή καθώς αυτό κινείται. Επίσης, μπορείτε να παίξετε σε διαφορετικούς πλανήτες ή ακόμη και στο διαστημικό κενό για να δείτε τι συμβαίνει εκεί.

Εξηγήστε την έννοια της διατήρησης της μηχανικής ενέργειας χρησιμοποιώντας κινητική και βαρυτική δυναμική ενέργεια.

 Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Νικολού Αγγελική (ΠΕ86), Μακρίδη Ειρήνη (ΠΕ70)

Κύλιση στην Αρχή