colors

Fruit Keyboard, Τάξη ΣΤ', 2022-2023

Την Πέμπτη 02/03/2023, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ' τάξης στο πλαίσιο των εργαστηριών δεξιοτήτων, στον κύκλο "Δημιουργώ και Καινοτομώ - STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική", και σε συνδυασμό με το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", δημιούργησαν ένα ηλεκτρικό κύκλωμα χρησιμοποιώντας το σώμα τους και μερικά φρούτα, για να κάνουν το micro:bit να παίζει μουσική.

Αρχικά ανέφεραν ότι τα υλικά που επιτρέπουν τη ροή ηλεκτρικού ρεύματος λέγονται αγωγοί και ότι το σώμα μας, καθώς αποτελείται σε σημαντικό ποσοστό από νερό µε άλατα, επιτρέπει τη ροή ηλεκτρικού ρεύματος. Επίσης αναφέρθηκε ότι τα φρούτα περιέχουν βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και νερό και μάλιστα η ροή του ηλεκτρικού ρεύματος είναι ευκολότερη σε φρούτα που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε οξέα και κάλιο (π.χ. λεμόνια, πορτοκάλια και μπανάνες). 

Οι μαθητές/τριες δημιούργησαν ηλεκτρικά κυκλώματα χρησιμοποιώντας το micro:bit συνδεδεμένο με μια μπαταριοθήκη με δύο (2) μπαταρίες ΑΑΑ, τέσσερα καλώδια με κροκοδειλάκια (αγωγοί), τέσσερα φρούτα και το σώμα τους. Ένωσαν τα τρία φρούτα με τους ακροδέκτες P0, P1, P2 και το τέταρτο φρούτο με τη γείωση (ground). Στη συνέχεια προγραμμάτισαν το micro:bit χρησιμοποιώντας τα iPad (συμμετοχή στο πρόγραμμα iPad 1:1) και ακολουθώντας οδηγίες από φύλλο εργασίας, ώστε καθώς θα κρατούσαν το φρούτο που είναι συνδεδεμένο με τη γείωση και θα ακουμπούσαν διαδοχικά τα άλλα φρούτα θα έπρεπε να αναπαράγονται διαφορετικές νότες.

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Γκουλγκούτη Αναστασία (ΠΕ70), Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)


Η δεύτερη άσκηση αφορούσε αναπαραγωγή διαφορετικών συχνοτήτων. Οι μαθητές/τριες γνώριζαν, από την Ε' τάξη, ότι η παραγωγή του ήχου οφείλεται στην παλμική κίνηση κάποιου υλικού σώματος που ονομάζουμε ηχητική πηγή, ότι ο αριθμός παλμών (ταλαντώσεων) στο κάθε δευτερόλεπτο λέγεται συχνότητα και μετριέται σε Ηz (Χερτζ) και ότι στους ανθρώπους το ακουστό φάσμα εκτείνεται κατά προσέγγιση από τα 20 Hz έως τα 20.000 Hz. Ξεκινώντας επομένως από τη νότα μεσαία Λα (220 Hz) ή μια τυχαία συχνότητα, δημιούργησαν πρόγραμμα ώστε όταν πιέζεται το φρούτο που είναι συνδεδεμένο με τον ακροδέκτη P1 ή P2 να αναπαράγονται 8 διαφορετικές συχνότητες. Στην πρώτη περίπτωση θα έπρεπε να αυξάνονται κατά 25 Hz, ενώ στη δεύτερη περίπτωση να μειώνονται κατά 25 Hz. Τέλος δημιούργησαν το δικό τους πρόγραμμα για τον ακροδέκτη P0.

 

Κύλιση στην Αρχή