Την Πέμπτη 02/03/2023, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ' τάξης στο πλαίσιο των εργαστηριών δεξιοτήτων, στον κύκλο "Δημιουργώ και Καινοτομώ - STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική", και σε συνδυασμό με το μάθημα "ΤΠΕ και Πληροφορική", δημιούργησαν ένα ηλεκτρικό κύκλωμα χρησιμοποιώντας το σώμα τους και μερικά φρούτα, για να κάνουν το micro:bit να παίζει μουσική.
Αρχικά ανέφεραν ότι τα υλικά που επιτρέπουν τη ροή ηλεκτρικού ρεύματος λέγονται αγωγοί και ότι το σώμα μας, καθώς αποτελείται σε σημαντικό ποσοστό από νερό µε άλατα, επιτρέπει τη ροή ηλεκτρικού ρεύματος. Επίσης αναφέρθηκε ότι τα φρούτα περιέχουν βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και νερό και μάλιστα η ροή του ηλεκτρικού ρεύματος είναι ευκολότερη σε φρούτα που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε οξέα και κάλιο (π.χ. λεμόνια, πορτοκάλια και μπανάνες).
Οι μαθητές/τριες δημιούργησαν ηλεκτρικά κυκλώματα χρησιμοποιώντας το micro:bit συνδεδεμένο με μια μπαταριοθήκη με δύο (2) μπαταρίες ΑΑΑ, τέσσερα καλώδια με κροκοδειλάκια (αγωγοί), τέσσερα φρούτα και το σώμα τους. Ένωσαν τα τρία φρούτα με τους ακροδέκτες P0, P1, P2 και το τέταρτο φρούτο με τη γείωση (ground). Στη συνέχεια προγραμμάτισαν το micro:bit χρησιμοποιώντας τα iPad (συμμετοχή στο πρόγραμμα iPad 1:1) και ακολουθώντας οδηγίες από φύλλο εργασίας, ώστε καθώς θα κρατούσαν το φρούτο που είναι συνδεδεμένο με τη γείωση και θα ακουμπούσαν διαδοχικά τα άλλα φρούτα θα έπρεπε να αναπαράγονται διαφορετικές νότες.
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Γκουλγκούτη Αναστασία (ΠΕ70), Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)