Μαθαίνω την προπαίδεια με μια μυγοσκοτώστρα, 2023

Πόσο καλά γνωρίζεις την προπαίδεια; Μπορείς να υπολογίσεις τα γινόμενα και να τα εντοπίσεις στον πίνακα πιο γρήγορα από τον συμμαθητή σου;

Σε αυτή την πρόκληση κλήθηκαν να απαντήσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ' τάξης (σχ. έτος 2023-2024) μέσα από ένα παιχνίδι. Τις τελευταίες μέρες το παιχνίδι της ...μυγοσκοτώστρας έχει γίνει αρκετά δημοφιλές στην τάξη μας. Οι μαθητές/τριες ανά δύο σηκώνονται και στέκονται μπροστά από τον πίνακα κρατώντας από μια αυτοσχέδια μυγοσκοτώστρα. Στον πίνακα είναι γραμμένα τα γινόμενα μιας προπαίδειας (π.χ. της προπαίδειας του 7). Η δασκάλα ή κάποιος άλλος μαθητής/τρια προτείνει πράξεις της συγκεκριμένης προπαίδειας, όπως για παράδειγμα «3 φορές το 7». Οι παίκτες καλούνται να υπολογίσουν το γινόμενο, να το εντοπίσουν στον πίνακα και να το χτυπήσουν με τη μυγοσκοτώστρα τους πιο γρήγορα από τον συμπαίκτη τους.

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Δημουλιά Μαρία, ΠΕ70 


Οι στόχοι της παρέμβασης ήταν οι μαθητές/τριες να:

  • χειρίζονται με ευχέρεια τα γινόμενα της προπαίδειας και να ασκηθούν σε αυτά,
  • ενισχύσουν τον οπτικοκινητικό συντονισμό τους,
  • ακολουθούν οδηγίες και κανόνες,
  • ψυχαγωγηθούν,
  • καλλιεργήσουν ευγενή άμιλλα.

 Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μαθητές/τριες κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού και χωρίς την παρέμβαση του εκπαιδευτικού διαπίστωσαν ότι:

  • Αν οι παίκτες βιάζονται να χτυπήσουν κάποιον αριθμό χωρίς να έχουν σκεφτεί καλά το γινόμενο, τότε είναι πιο πιθανό να χάσουν.
  • Αν οι υπόλοιποι μαθητές/τριες φωνάζουν για να υποστηρίξουν κάποιον από τους παίκτες, οι παίκτες δεν μπορούν να συγκεντρωθούν και τελικά κανένας δεν μπορεί να απολαύσει το παιχνίδι.

 Πηγή: https://www.teachingtherapy.com/2018/10/blog-post_32.html

Κύλιση στην Αρχή