colors

Ανοιχτές Δημιουργικές τάξεις στην Ευρώπη του 21ου αιώνα, 2021

Το 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων συμμετέχει σε Πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ1 με τίτλο «Ανοιχτές Δημιουργικές Τάξεις στην Ευρώπη του 21ου αιώνα» και κωδ. αριθμό 2019-1-EL01-KA101-061634. Στο πλαίσιο αυτό εκπαιδευτικοί του σχολείου μας παρακολούθησαν έναν επιμορφωτικό δομημένο κύκλο μαθημάτων με τίτλο "Project and Competence Based Learning: innovative and effective methods and tools", που διοργανώθηκε από τον Εκπαιδευτικό Οργανισμό Enjoy Italy και πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη της Ισπανίας, από 19 Ιουλίου 2021 έως και 23 Ιουλίου 2021.

 Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Μάκη Αικατερίνη (ΠΕ70), Τζούμα Αικατερίνη (ΠΕ06), Νικολού Αγγελική (ΠΕ86)


Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί του Σχολείου μας επιμορφώθηκαν σε νέες μεθοδολογικές προσεγγίσεις, όπως τη μάθηση που βασίζεται στα Projects και την ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων του 21ου αιώνα, καθώς και σε συνεργατικά ψηφιακά εργαλεία και πλατφόρμες (π.χ. https://new.edmodo.com/, https://www.blendspace.com/lessons, https://edpuzzle.com/). Επιπλέον, ήρθαν σε επαφή με εκπαιδευτικές μεθόδους, εργαλεία και διδακτικές προσεγγίσεις που βασίζονται στις επιστήμες (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics - STEAM) μέσω βέλτιστων καλών πρακτικών. Τέλος, η παιδαγωγική ομάδα ήρθε σε επαφή με Ευρωπαίους συναδέρφους, ενώ υπήρξε η πρόθεση για συνεργασία και συμμετοχή σε διεθνή δίκτυα ώστε να αποκτήσει το Σχολείο μας ευρωπαϊκό προσανατολισμό καταργώντας τα σύνορα της εκπαίδευσης.

Αναλυτικά το πρόγραμμα του σεμιναρίου:

Ημέρα 1η: Καλωσόρισμα

  • Παρουσίαση του μαθήματος και των συμμετεχόντων
  • Καταιγισμός ιδεών και δημιουργία ομάδων
  • Βασικές ικανότητες και δεξιότητες για τον 21ο αιώνα: μια διαδραστική εισαγωγή
  • Συνεργατική μάθηση, μικτή μάθηση και ανεστραμμένη τάξη (flipped classrom) στην Ευρώπη: χαρακτηριστικά, αξίες και βέλτιστες πρακτικές

Ημέρα 2η: Μη τυπική εκπαίδευση στη Μάθηση βασισμένη στα Σχέδια Δράσης και στην Ανάπτυξη Ικανοτήτων

  • Μάθηση βασισμένη στα Σχέδια Δράσης και στην Ανάπτυξη Ικανοτήτων και STEAM, μέσω ορισμένων καλών πρακτικών μη τυπικής εκπαίδευσης, καθώς και μεθόδων και εργαλείων μάθησης μέσω δραστηριοτήτων σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους: πρακτικό εργαστήριο

Ημέρα 3η: ΤΠΕ και ανεστραμμένη τάξη στη Μάθηση βασισμένη στα Σχέδια Δράσης

  • Εκπαιδευτικοί ιστότοποι, διαδικτυακά εργαλεία και εφαρμογές για διδασκαλία και μάθηση: μια επισκόπηση
  • Καινοτόμα, ψηφιακά και διαδικτυακά εργαλεία που βασίζονται στις ΤΠΕ για την ενίσχυση της ηγεσίας του σχολείου: πρακτικό εργαστήριο
  • Συνεργατικά διαδικτυακά εργαλεία και πλατφόρμες
  • Πρακτικό εργαστήριο: βήμα προς βήμα διαδικασία και καθοδήγηση.

Ημέρα 4η: Επίλυση προβλήματος, λήψη αποφάσεων και σχεδιασμός έργου

  • Προσδιορισμός προβλήματος, καθορισμός στόχων
  • Σχεδιασμός έργου και Διαχείριση Κύκλου Έργου (Project Cycle Management, PCM)

Ημέρα 5η: Μια νέα αρχή

  • Παρουσίαση του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας υποδοχής
  • Πολιτιστική επίσκεψη στο κέντρο της πόλης
  • Σχεδιάζουμε τα επόμενα βήματα: συνεργατικά μελλοντικά σχέδια δράσης
  • Αξιολόγηση του κύκλου μαθημάτων και έκδοση επίσημων πιστοποιήσεων

 

Κύλιση στην Αρχή