Παρουσίαση του Ομίλου ""Γεωμετρία & Ζωγραφική"Ο πολυετής όμιλος "Γεωμετρία & Ζωγραφική" παρουσιάστηκε στη δράση «Διαδικτυακές Συνεδρίες Παρουσίασης και Διάχυσης Ομίλων Αριστείας, Δημιουργικότητας και Καινοτομίας στους εκπαιδευτικούς των νεοχαρακτηρισθέντων Π.Σ και ΠΕΙ.Σ» η οποία διοργανώθηκε από τη Διοικούσα Επιτροπή (Δ.Ε.Π.Π.Σ) και το Αυτοτελές Τμήμα Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων στις 13-22 Δεκεμβρίου 2021 με σκοπό τη διάχυση των ομίλων και των καλών πρακτικών στα νεοσυσταθέντα σχολεία και στους νέους εκπαιδευτικούς των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων. Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση εδώ.

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Τσιούρη Ελευθερία, ΠΕ70 & Ζάρρα-Φλούδα Μαρία, Διευθύντρια

Το υλικό που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της δράσης έχει αναρτηθεί από το Αυτοτελές Τμήμα Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων στην εφαρμογή «+γραφίς – Συνεργατικά Έγγραφα» του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και είναι διαθέσιμο εδώ.


Σκοπός του εκπαιδευτικού ομίλου ήταν η ανάπτυξη των ιδιαίτερων ικανοτήτων και κλίσεων των μαθητών, οι οποίες θα τους βοηθήσουν να αναπτύξουν μαθηματικές δεξιότητες μέσα από τη ζωγραφική. Αφορμή στάθηκε η έκθεση ζωγραφικής του Eugen Jost και ένα ημερολόγιο για το έτος 2008 που συνδύαζε τα μαθηματικά και τις τέχνες. Οι πίνακες του Eugen Jost αφηγούνται ιστορίες, έχουν διαφορετικό στυλ με κοινό άξονα τα μαθηματικά, περιέχουν στοιχειώδη και πιο σύνθετα προβλήματα και κυρίως δεν χρειάζονται μαθηματικό υπόβαθρο. Η λειτουργία του ομίλου ήταν δύο διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως από το σχολικό έτος 2016-2017 έως και το σχολικό έτος 2019-2020 και ο αριθμός των μαθητών ήταν είκοσι πέντε. Κάποιες σχολικές χρονιές όμως, λόγω αυξημένης ζήτησης, ο αριθμός των μαθητών έφτανε και τους τριάντα πέντε μαθητές, όπου οι μεγαλύτεροι ήταν βοηθοί στους μικρότερους. Συγκεκριμένα, ο εκπαιδευτικός όμιλος απευθυνόταν σε μαθητές της Γ΄ ή της Δ΄ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου. Τέλος, μεθοδολογικά χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος project (Frey, 1986), η οποία είναι ένας τρόπος ομαδικής διδασκαλίας με ταυτόχρονη συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών που εκπορεύεται από την αποφασιστικότητα, ενώ η ίδια η διδασκαλία σχεδιάζεται, διαμορφώνεται και διεξάγεται με τη συνεισφορά όλων των συμμετεχόντων.