Δημιουργώ κόμικ με τον επεξεργαστή κειμένου, 2013-2014Ο γενικός σκοπός της διδακτικής παρέμβασης ήταν η εξοικείωση των μαθητών με ένα λογισμικό επεξεργασίας κειμένου (Libre Office Writer), ώστε να αφηγούνται ψηφιακά μια ιστορία με εικόνες και διάλογο. Οι μαθητές διερεύνησαν τις λειτουργίες του λογισμικού, εισήγαγαν έτοιμες εικόνες, δημιούργησαν διαλόγους και εφάρμοσαν τις γνώσεις τους δημιουργώντας τις δικές τους ιστορίες.

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Ο μαθητής/τρια πρέπει να είναι ικανός/ή να:

 

Τάξη Γ'

Τάξη Δ'

Τάξη Ε'

Διαγνωστικές ερωτήσεις

Αξιολόγηση

Οι μαθητές εξοικειώθηκαν με το περιβάλλον επεξεργασίας κειμένου, αξιοποίησαν τις δυνατότητες που προσφέρει και δημιούργησαν ψηφιακές ιστορίες, απολαμβάνοντας τη διαδικασία. Οικοδόμησαν και κατέκτησαν μόνοι τους τη γνώση,  δημιουργώντας κόμικς με βάση τις δικές τους μαθησιακές προτιμήσεις,  καθώς είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν τους ήρωες, την πλοκή και τον τρόπο απεικόνισης της ιστορίας. Τα μέλη της κάθε ομάδας (2 ή 3 μαθητές σε έναν Η/Υ), αντάλλαξαν απόψεις, επικοινώνησαν, προβληματίστηκαν, διασκέδασαν, παρουσίασαν τις ιδέες και τις απόψεις τους με τρόπο που οι ίδιοι επέλεξαν.

Η εκπαιδευτικός στις δυσκολίες που παρουσιάστηκαν, δεν παρείχε έτοιμες λύσεις. Συζήτησε με τους μαθητές και τους υποστήριξε, έτσι ώστε να αντιληφθούν τυχόν λανθασμένες επιλογές τους. Τους παρακίνησε να δοκιμάσουν, να πειραματιστούν, να αξιολογήσουν/αιτιολογήσουν το αποτέλεσμα, να διορθώσουν/αναιρέσουν τα λάθη τους κλπ.

Οι μαθητές απέκτησαν όχι μόνο δεξιότητες χειρισμού ενός λογισμικού επεξεργασίας κειμένου, αλλά και την  ικανότητα αποτελεσματικής εφαρμογής τους σε αυθεντικό πλαίσιο.

 

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Νικολού Αγγελική, ΠΕ19