μενού
ΕκπαιδευτικήΕρευνα
colors

booksΣτo πλαίσιo εκπόνησης Διδακτορικής Διατριβής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, σε συνεργασία με τον Δρ. Φύκαρη Ιωάννη, Επίκουρο Καθηγητή, πραγματοποιείται  στο Σχολείο μας έρευνα με θέμα: «Συγκριτική προσέγγιση των διδακτικών αρχών των αναλυτικών προγραμμάτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών συστημάτων των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η περίπτωση της Φιλανδίας, Αγγλίας και Ελλάδας», από την Υποψήφια Διδάκτορα Μαρία Μπίμπα.

Η έρευνα προβλέπεται να υλοποιηθεί μέσα στο χρονικό διάστημα, από 1 Μαρτίου έως 31 Μαΐου 2019 και περιλαμβάνει δύο (2) διδακτικές ώρες ανά τμήμα (στις τάξεις Α', Γ' και Ε'), μία (1) ώρα Γλώσσα και μία (1) ώρα Μαθηματικά. Σκοπός της έρευνας είναι να συσχετισθούν και συγκριθούν οι διδακτικές αρχές που εντοπίζονται στα αναλυτικά προγράμματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), μέσω δείγματος χωρών που απαρτίζεται από τις χώρες της Φιλανδίας, Αγγλίας και Ελλάδας. Επιχειρείται, δηλαδή, να εντοπιστούν και να αναδειχτούν οι διδακτικές αρχές των αναλυτικών προγραμμάτων και να διαπιστωθεί κατά πόσο αξιοποιούνται ή διαφοροποιούνται σε διαφορετικές χώρες της ΕΕ.

Κατά την υλοποίηση της εν λόγω έρευνας, τμήμα της οποίας αποτελεί η έρευνα στα Δημοτικά Σχολεία, θα εφαρμοστεί η συγκριτική μέθοδος εντοπισμού και ανάδειξης των διδακτικών αρχών καθώς και η εξήγηση-ερμηνεία των ομοιοτήτων και διαφορών τους με την αξιοποίηση των ακόλουθων ερευνητικών τεχνικών: α) Το ερωτηματολόγιο για τους εκπαιδευτικούς για την ανίχνευση των απόψεων και των στάσεών τους, σχετικά με το προς μελέτη ζήτημα, β) Η παρατήρηση σε σχολικές τάξεις των επιλεγμένων χωρών για την καταγραφή του πως εφαρμόζονται στην πράξη οι διδακτικές αρχές των αναλυτικών προγραμμάτων. Η παρατήρηση επικεντρώνεται στον τρόπο που οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν και στην απήχηση που έχει η διδασκαλία τους στους μαθητές, ενώ συμβάλλει στον εντοπισμό και την καταγραφή των διδακτικών αρχών που εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικοί κατά τη διδασκαλία, γ) Η ανάλυση περιεχομένου (ποιοτική και ποσοτική) στα αναλυτικά προγράμματα των υπό έρευνα χωρών του δείγματος για τον εντοπισμό και την ανάδειξη των διδακτικών αρχών που τα διέπουν. 

Κύλιση στην Αρχή