μενού
Προγράμματα Αγωγής Υγείας
colors

 

2015-2016

Ασπροδόντη σ' αγαπώ

Δόντια καθαρά για χαμόγελα αστραφτερά
Α' τάξη

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Μάκη Αικατερίνη

Σκοπός του προγράμματος είναι η θετική τροποποίηση της συμπεριφοράς των μαθητών με στόχο την προστασία και την προαγωγή της στοματικής τους υγείας.

Οι στόχοι του προγράμματος είναι οι μαθητές: -Να γνωρίσουν την ανατομία της στοματικής κοιλότητας.
-Να παρατηρήσουν τη μορφολογία των δοντιών και να τη συσχετίσουν με τη λειτουργία της μάσησης και της πέψης (σωστό μάσημα, καλύτερη πέψη).
-Να απολαύσουν κείμενα της Παιδικής Λογοτεχνίας.
-Να μάθουν για τη σημασία της στοματικής υγιεινής και τη σωστή φροντίδα των δοντιών.
-Να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη της προληπτικής επίσκεψης στον οδοντίατρο αλλά και να αποβάλουν τυχόν φοβίες. -Να καταλάβουν ότι η στοματική υγεία αποτελεί πρωτίστως προσωπική ευθύνη και να υιοθετήσουν θετικές στάσεις και αξίες προς τον υγιεινό και δραστήριο τρόπο ζωής.

 

Συγκρούσεις - Επίλυση Διαφορών

Συγκρούσεις - Επίλυση Διαφορών
Β' τάξη

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στρατηδάκη Σοφία

Πρόγραμμα ψυχικής υγείας  που στοχεύει στην ανάπτυξη Ατομικών και Κοινωνικών Δεξιοτήτων για την διαχείριση και την επίλυση προβλημάτων.

Οι πιο σημαντικοί στόχοι του προγράμματος είναι οι μαθητές να: -αναπτύξουν δεξιότητες φιλίας, συνεργασίας και επικοινωνίας, -καλλιεργήσουν το σεβασμό προς τη διαφορετικότητα και την αντίθετη άποψη, -αναπτύξουν αυτοεκτίμηση και ικανότητες Αναγνώρισης Συναισθημάτων, Αποφυγή θυματοποίησης, καθώς και λεκτικής και σωματικής επιθετικότητας, -κατανοήσουν ότι έχουν δυνατότητα επιλογής, αλλά και άρνησης, -αναλαμβάνουν ευθύνη, -αντιλαμβάνονται τις συνέπειες των πράξεων τους, -κατανοήσουν ότι είναι σημαντικοί, ότι τους υπολογίζουν και τους αγαπούν, -εκφράζουν ελεύθερα τα συναισθήματά τους,
-καλλιεργήσουν την ενσυναίσθησή τους, -αναπτύξουν δεξιότητες διαχείρισης θυμού και επίλυσης ή αποφυγής συγκρούσεων, -αναπτύξουν την ικανότητα Επίλυσης Προβλημάτων.

- Εγχειρίδιο «Βήματα για τη Ζωή» (Νάντια Κουρμούση, Βασίλης Κούτρας)
- Συνεργασία με Παν/μιο Ιωαννίνων: «Εφαρμογή και αξιολόγηση ενός ψυχοεκπαιδευτικού προγράμματος για τη διαχείριση του θυμού», η οποία διεξάγεται από τη Σχολή Επιστημών Αγωγής, από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

 

Τροφή - Διατροφή - Καλή Υγεία

Τροφή - Διατροφή - Καλή Υγεία
Β' τάξη

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στρατηδάκη Σοφία

Σκοπός του προγράμματος είναι η προαγωγή της ψυχικής & σωματικής υγείας  με την υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών.

Καταγραφή των διατροφικών συνηθειών των παιδιών / Κολάζ με υγιεινές - ανθυγιεινές τροφές / Τι είναι τρόφιμα-προέλευση τροφίμων / Χωρισμός των τροφών σε ομάδες ανάλογα με τα θρεπτικά συστατικά / Κατασκευή κολάζ πυραμίδας μεσογειακής διατροφής,  / Συντήρηση - επεξεργασία -  ψήσιμο - κατανάλωση τροφίμων / Ο ρόλος της διαφήμισης στη διαμόρφωση των διατροφικών μας συνηθειών / Δημιουργία αφίσας-διαφήμισης / Αναφορά σε τοπικά υγιεινά προϊόντα / Πρωινό στο σχολείο / Συνταγές για υγιεινά πρωινά και σνακ για το σχολείο / Χτίζουμε πολιτικές «περί φαγητού», / Τραγουδάμε τραγούδια για τα φρούτα και τα λαχανικά, / Διαβάζουμε βιβλία, βρίσκουμε αινίγματα-γνωμικά- αποφθέγματα, Γλωσσοδέτες-παροιμίες- ποιήματα, δημιουργούμε και λύνουμε κρυπτόλεξα,  σταυρόλεξα.

 

 

Κυκλοφοριακή Αγωγή

Κυκλοφοριακή Αγωγή
Γ' τάξη

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παπαδοπούλου Κυριακή

Το πρόγραμμα  ασχολείται με την κυκλοφοριακή αγωγή, μέσα από ατομικές και ομαδοσυνεργατικές παιγνιώδεις δράσεις βιωματικού χαρακτήρα και κατασκευές.

Εικόνες από την καθημερινή ζωή στην πόλη (κίνηση στους δρόμους, οδηγοί, πεζοί) / Γνωριμία με τον Κ.Ο.Κ., Σήματα Τροχαίας, Πινακίδες Αναγγελίας Κινδύνου - Κατασκευές σημάτων / Βλέπω και ακούω στο δρόμο / Φανάρια- Διαβάσεις-Τροχονόμοι / Το πεζοδρόμιο και εγώ / Επιβιβάζομαι και αποβιβάζομαι με ασφάλεια από το αυτοκίνητο / Το αλφαβητάριο της Κυκλοφοριακής αγωγής (Τραγούδια, Ποιήματα, ζωγραφιές) / Οδική συμπεριφορά οδηγών και πεζών.

 

 

Διαχείριση συγκρούσεων στη σχολική τάξη- Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο

Διαπροσωπικές σχέσεις στη Σχολική Τάξη -
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο

ΣΤ' τάξη

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Μακρίδη Ειρήνη

Ο εαυτός μου και η σχέση  μου με τους άλλους. Ατομική ταυτότητα, αυτοεκτίμηση, συναισθήματα, επικοινωνία, ενεργητική ακρόαση, κοινωνικός αποκλεισμός-ίσες ευκαιρίες, βία, αντιμετώπιση άγχους, συναναστροφές, η έννοια της φιλίας, συγκρούσεις, αλλαγές και τι καινούριο νομίζω πως θα βρω πηγαίνοντας στο γυμνάσιο.

Το πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεργασία με το κέντρο πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας Σχεδία και θα χρησιμοποιηθεί το εκπαιδευτικό υλικό του Κ.Ε.Θ.Ε.Α. με τίτλο: «Δεξιότητες για παιδιά του δημοτικού». Η μέθοδος υλοποίησης του προγράμματος είναι η ενεργητική-βιωματική μάθηση και ως καλύτερο μοντέλο προσέγγισης το ψυχοκοινωνικό.

 

Κύλιση στην Αρχή