μενού
Προγράμματα Αγωγής Υγείας
colors

2014-2015

Βήματα για τη ζωή

Βήματα για τη ζωή
Α' τάξη

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στρατηδάκη Σοφία

Το πρόγραμμα στηρίζεται σε ένα καλά οργανωμένο υλικό που έχει 4 θεματικές ενότητες ανεπτυγμένες σε 52 μαθήματα.

Πρώτη ενότητα - Διάστημα προσαρμογής: Τα παιδιά εξοικειώνονται με διαδικασίες, όπως το να κάθονται στον κύκλο, να σχηματίζουν ομάδες, να περιμένουν τη σειρά τους για να μιλήσουν. Γνωρίζονται μεταξύ τους, ορίζουμε τους κανόνες συμπεριφοράς, κάνουμε φιλοφρονήσεις.

Δεύτερη ενότητα - Βασικές έννοιες: Ίδιο - Διαφορετικό, Είμαστε διαφορετικοί αλλά μοναδικοί, Πώς διακόπτω και πότε, Περισπασμοί, Πώς αντιδρώ όταν προσπαθούν να μου αποσπάσουν την προσοχή.

Τρίτη ενότητα - Αναγνώριση και Διαχείριση συναισθημάτων: Μαθαίνουμε ότι όλα τα συναισθήματα: χαρά, λύπη, αγάπη, μίσος, ζήλεια,  θυμός,  φόβος, εσωστρέφεια,  περηφάνια, αδικία, ανυπομονησία είναι φυσιολογικά και αποδεκτά. Μαθαίνουμε να αναγνωρίζουμε και να διαχειριζόμαστε τα συναισθήματά μας και να ελέγχουμε ενδεχόμενες ακραίες συμπεριφορές. Η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης  κατέχει σημαίνοντα ρόλο.

Τέταρτη ενότητα-Επίλυση προβλημάτων: Τα παιδιά, έχοντας κατά νου και τη διδαχή που δέχτηκαν στις προηγούμενες ενότητες, αναπτύσσουν στρατηγικές διαχείρισης κρίσεων ? επίλυσης προβληματικών καταστάσεων.

Εγχειρίδιο «Βήματα για τη Ζωή» (Νάντια Κουρμούση, Βασίλης Κούτρας)

 

Ασπροδόντη σ' αγαπώ

Ασπροδόντη σ' αγαπώ
Α' τάξη

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στρατηδάκη Σοφία

Οι στόχοι του προγράμματος είναι οι μαθητές: -Να γνωρίσουν τη μορφολογία, τους τύπους, την ονομασία και το ρόλο του κάθε δοντιού, τις παθήσεις  των δοντιών και να κατανοήσουν  τη διαδικασία  δημιουργίας  τερηδόνας.
-Να  αναγνωρίσουν την αναγκαιότητα λήψης προληπτικών μέτρων για  καλή στοματική υγεία, και να μάθουν τρόπους για την προστασία και καθαριότητα των δοντιών.
-Να αντιληφθούν τα προβλήματα που δημιουργούνται από την κατανάλωση της ζάχαρης, να  μάθουν  ποια  τρόφιμα  είναι  κατάλληλα  και  ποια  όχι, τι πρέπει να τρώνε για να έχουν γερά δόντια, ποιες τροφές καταστρέφουν τα δόντια, σε ποιες τροφές βρίσκεται  κρυμμένη  η ζάχαρη.
-Να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη της προληπτικής επίσκεψης στον οδοντίατρο αλλά και να αποβάλουν τυχόν φοβίες. -Να καταλάβουν ότι η στοματική υγεία αποτελεί πρωτίστως προσωπική ευθύνη και να υιοθετήσουν θετικές στάσεις και αξίες προς τον υγιεινό και δραστήριο τρόπο ζωής.

 

Φάε με... νού υγιεινά

Φάε με... νου υγιεινά
Β' τάξη

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Μάκη Αικατερίνη

Σκοπός του προγράμματος είναι η προαγωγή της ψυχικής & σωματικής υγείας  με την υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών.

Καταγραφή των διατροφικών συνηθειών των παιδιών, / Τρώμε υγιεινό πρωινό στο σχολείο, / Κατηγορίες τροφίμων (Ωφέλιμες - Βλαβερές), / Ο ρόλος της διαφήμισης, / Συσκευασία τροφίμων, Ημερομηνία λήξης, / Επισκέψεις σε παραδοσιακό παντοπωλείο ή λαϊκές αγορές, / Μεσογειακή δίαιτα, Κατασκευή πυραμίδας, / Διατροφή και αθλητισμός, / Διατήρηση τροφίμων παλιότερα και σήμερα, / Οι διατροφικές συνήθειες του Έλληνα από τα αρχαία χρόνια μέχρι σήμερα, Θρησκεία και διατροφή, / Συλλογή παραδοσιακών συνταγών.

 

Διαχείριση συγκρούσεων στη σχολική τάξη- Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο

Γνωρίζω τον εαυτό μου και τους άλλους -
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο

ΣΤ' τάξη

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Κύρκου Βερονίκη

Ο εαυτός μου και η σχέση  μου με τους άλλους. Ατομική ταυτότητα, αυτοεκτίμηση, συναισθήματα, επικοινωνία, ενεργητική ακρόαση, κοινωνικός αποκλεισμός-ίσες ευκαιρίες, βία, αντιμετώπιση άγχους, συναναστροφές, η έννοια της φιλίας, συγκρούσεις, αλλαγές και τι καινούριο νομίζω πως θα βρω πηγαίνοντας στο γυμνάσιο.

Το πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεργασία με το κέντρο πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας Σχεδία και θα χρησιμοποιηθεί το εκπαιδευτικό υλικό του Κ.Ε.Θ.Ε.Α. με τίτλο: «Δεξιότητες για παιδιά του δημοτικού». Η μέθοδος υλοποίησης του προγράμματος είναι η ενεργητική-βιωματική μάθηση και ως καλύτερο μοντέλο προσέγγισης το ψυχοκοινωνικό.

 

αύξηση των προσαρμοστικών στρατηγικών αντιμετώπισης της αισιοδοξίας και της ελπίδας των μαθητών δημοτικού

Πρόγραμμα παρέμβασης για την αύξηση των προσαρμοστικών στρατηγικών αντιμετώπισης της αισιοδοξίας και της ελπίδας των μαθητών δημοτικού
Γ', Δ', ΣΤ' τάξεις

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Κύρκου Βερονίκη, Μακρίδη Ειρήνη

Υιοθέτηση ενός πιο αισιόδοξου τρόπου αντιμετώπισης των καθημερινών δυσκολιών από τους μαθητές μέσα από την εκμάθηση συγκεκριμένων τεχνικών και αδεξιοτήτων.

Οι βασικοί στόχοι του προγράμματος είναι η αύξηση της συχνότητας με την οποία οι μαθητές επιλέγουν και εφαρμόζουν προσαρμοστικές στρατηγικές αντιμετώπισης, η αύξηση του συναισθήματος της αισιοδοξίας και της ελπίδας, η μείωση του συναισθήματος του άγχους, η αύξηση της αυτοεκτίμησης των μαθητών.

Συνεργασία με το Παιδαγωγικό τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

 

Κύλιση στην Αρχή