μενού
Προγράμματα Αγωγής Υγείας
colors

2013-2014

Βήματα για τη ζωή

Βήματα για τη ζωή
Α' τάξη

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Μάκη Αικατερίνη

Τα "Βήματα για τη ζωή" είναι ένα ολοκληρωμένο, παρεμβατικό πρόγραμμα ψυχικής υγείας για την ενίσχυση Ατομικών και Κοινωνικών Δεξιοτήτων, που αγκαλιάζει το τρίπτυχο "μαθητής-εκπαιδευτικός-γονιός". Βασικός σκοπός του είναι να διδαχθούν τα παιδιά όχι το «τι», αλλά το «πώς» να σκέφτονται.

Ατομικές Δεξιότητες: αναγνώριση & διαχείριση συναισθημάτων, ενσυναίσθηση, εκτίμηση καταστάσεων, λήψη αποφάσεων, επίλυση προβλημάτων, ...
Κοινωνικές Δεξιότητες: ικανότητες συνεργασίας, ανάπτυξη φιλίας, διαπραγμάτευση, άρνηση, αποφυγή θυματοποίησης, αποφυγή συγκρούσεων, δόμηση, διατήρηση σχέσεων, ...

Εγχειρίδιο «Βήματα για τη Ζωή» (Νάντια Κουρμούση, Βασίλης Κούτρας)

 

me others

Εγώ... οι άλλοι
Β' τάξη

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Στρατηδάκη Σοφία

Πρόγραμμα ψυχικής υγείας  που στοχεύει στην ανάπτυξη Ατομικών και Κοινωνικών Δεξιοτήτων για την διαχείριση και την επίλυση προβλημάτων.

Οι πιο σημαντικοί στόχοι του προγράμματος είναι οι μαθητές να:
-αναπτύξουν δεξιότητες φιλίας, συνεργασίας και επικοινωνίας, -καλλιεργήσουν το σεβασμό προς τη διαφορετικότητα και την αντίθετη άποψη, -αναπτύξουν αυτοεκτίμηση και ικανότητες Αναγνώρισης Συναισθημάτων, Αποφυγή θυματοποίησης, καθώς και λεκτικής και σωματικής επιθετικότητας, -κατανοήσουν ότι έχουν δυνατότητα επιλογής, αλλά και άρνησης, -αναλαμβάνουν ευθύνη, -αντιλαμβάνονται τις συνέπειες των πράξεων τους, -κατανοήσουν ότι είναι σημαντικοί, ότι τους υπολογίζουν και τους αγαπούν, -εκφράζουν ελεύθερα τα συναισθήματά τους, -καλλιεργήσουν την ενσυναίσθησή τους, -αναπτύξουν δεξιότητες διαχείρισης θυμού και επίλυσης ή αποφυγής συγκρούσεων, -αναπτύξουν την ικανότητα Επίλυσης Προβλημάτων.

 

Η Οδύσσεια των συναισθημάτων

Η Οδύσσεια των συναισθημάτων
Γ' τάξη

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Αμελαδιώτη Αλεξάνδρα

Το πρόγραμμα προαγωγής της ψυχικής υγείας "Η Οδύσσεια των Συναισθημάτων", στοχεύει στην εκπαίδευση δεξιοτήτων ζωής μέσα  από το χώρο ενός  σύγχρονου σχολείου που αντιλαμβάνεται το ρόλο που του αναλογεί  στην   ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών. Εστιάζει στην αναγνώριση, κατανόηση και διαχείριση των συναισθημάτων μας.

Εκφράζουμε και παρουσιάζουμε τον εαυτό μας, τις προτιμήσεις μας και τα ενδιαφέροντά μας / Παρουσιάζουμε και περιγράφουμε τον καλύτερό μας φίλο / Διαβάζουμε τις συναισθηματικές καταστάσεις φανταστικών ηρώων σε ιστορίες ή παιδικά βιβλία / Παρακολουθούμε εκπαιδευτικές ταινίες με ήρωες που βιώνουν ποικίλες αρνητικές ή θετικές συναισθηματικές καταστάσεις, συζητούμε, αναλύουμε, δημιουργούμε τα δικά μας σενάρια για την έκβαση της ταινίας / Δουλεύουμε σε σενάρια παρμένα από τη ζωή των παιδιών / Εμβαθύνουμε  στη διαχείριση συγκρούσεων - επίλυση προβλημάτων / Συνεργαζόμαστε με την οικογένεια.

 

We C.A.R.E.

We C.A.R.E.
Γ' τάξη

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Τσιούρη Ελευθερία

Ε' τάξη

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Κύρκου Βερονίκη

Το Διεθνές Πρόγραμμα κατάρτισης εκπαιδευτικών και παρέμβασης για την προαγωγή του θετικού κλίματος και της ψυχικής ανθεκτικότητας στη σχολική κοινότητα "We C.A.R.E.", επιδιώκει την ανάπτυξη διεθνούς δικτύου σχολείων ως κοινοτήτων που νοιάζονται και φροντίζουν. Η δικτύωσή τους, πραγματώνεται μέσα από την εικονική επιβίβαση των τάξεων στο «καράβι των σχολείων του We C.A.R.E.» (On line διαδραστικό παιχνίδι Sailing for Caring).

Προαγωγή του θετικού κλίματος και της ψυχικής ανθεκτικότητας στη σχολική κοινότητα / Αναγνώριση - έκφραση συναισθημάτων - Διαχείριση δύσκολων συναισθημάτων / Κατανόηση των γνωστικών και ψυχολογικών διεργασιών του άγχους και προτάσεις για διαχείρισή του / Διαφορετικότητα στη σχολική κοινότητα / Αναρτήσεις κοινών project / κλείσιμο προγράμματος.

 

Διαχείριση συγκρούσεων στη σχολική τάξη- Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο

Διαχείριση συγκρούσεων στη σχολική τάξη -
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο

ΣΤ' τάξη

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Μακρίδη Ειρήνη

Ο εαυτός μου και η σχέση  μου με τους άλλους. Ατομική ταυτότητα, αυτοεκτίμηση, συναισθήματα, επικοινωνία, ενεργητική ακρόαση, κοινωνικός αποκλεισμός-ίσες ευκαιρίες, βία, αντιμετώπιση άγχους, συναναστροφές, η έννοια της φιλίας, συγκρούσεις, αλλαγές και τι καινούριο νομίζω πως θα βρω πηγαίνοντας στο γυμνάσιο.

Το πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεργασία με το κέντρο πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας Σχεδία και θα χρησιμοποιηθεί το εκπαιδευτικό υλικό του Κ.Ε.Θ.Ε.Α. με τίτλο: «Δεξιότητες για παιδιά του δημοτικού». Η μέθοδος υλοποίησης του προγράμματος είναι η ενεργητική-βιωματική μάθηση και ως καλύτερο μοντέλο προσέγγισης το ψυχοκοινωνικό. Κατά την υλοποίηση του προγράμματος, όσον αφορά το βιωματικό μέρος, τις συναντήσεις υποστηρίζει η θεατροπαιδαγωγός Ιωάννα Κούλα. Με τη σύμπραξη και της κας Κούλα, το πρόγραμμά θα καταλήξει σε θεατρικά δρώμενα - τελική παράσταση της Στ΄ τάξης.

 

Ξουτ... Κυρία Τερηδόνα

Ξουτ... Κυρία Τερηδόνα
Ολοήμερο

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Παπαδοπούλου Κυριακή

Σε  ένα ολοήμερο τμήμα, ένα πρόγραμμα στοματικής υγιεινής, είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για το εκπαιδευτικό καθώς και ένα σπουδαίο εφόδιο για τους μαθητές. Σκοπός του προγράμματος είναι η εκμάθηση καθημερινής φροντίδας της στοματικής κοιλότητας, η σωστή διατροφή καθώς και η συνειδητοποίηση από τους μαθητές πως η καλή υγεία των δοντιών αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την αρίστη συνολική υγεία του σώματος.

Οι μαθητές -να ευαισθητοποιηθούν για την καθημερινή φροντίδα των δοντιών, -να γνωρίσουν την αξία της στοματικής υγιεινής και τους κινδύνους της κακής διατροφής και της έλλειψης  φροντίδας των δοντιών, -να εκτιμήσουν το όμορφο και αστραφτερό χαμόγελό τους (καλή στοματική υγιεινή - σωστή ανάπτυξη - αίσθημα προσωπική ευθύνης), -να υιοθετήσουν  την υγιεινή των δοντιών ως κάτι απαραίτητο (να διατηρήσουν θετική στάση και συμπεριφορά στα θέματα φροντίδας της στοματικής υγείας).

 

Κύλιση στην Αρχή