μενού
Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
colors

2015-2016

Μελετώντας το Περιβάλλον: Ένα επιτραπέζιο παιχνίδι

Μελετώντας το Περιβάλλον: Ένα επιτραπέζιο παιχνίδι
Δ' τάξη

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λάμπρου Αντιγόνη

Βασικός σκοπός του προγράμματος ήταν οι μαθητές να καλλιεργήσουν στάσεις και δεξιότητες, οι οποίες θα τους βοηθήσουν να αναπτύξουν προσωπική και συλλογική ευθύνη σε θέματα περιβάλλοντος, να συμμετέχουν σε δραστηριότητες και να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες με στόχο την προστασία και βελτίωση της ποιότητας του περιβάλλοντος, απαραίτητα στοιχεία για την πορεία τους ως ενεργών πολιτών.

Να κατανοήσουν βασικές περιβαλλοντικές έννοιες. / Να αξιοποιούν φωτογραφίες, πίνακες, διαδικτυακό υλικό για άντληση πληροφοριών. / Να οργανώσουν τις πληροφορίες τους διατυπώνοντας ερωτήσεις και απαντήσεις για τη δημιουργία παιχνιδιού. / Να μάθουν να δημιουργούν κανόνες. / Να είναι σε θέση να χωρίζουν ρόλους και αρμοδιότητες. / Να είναι υπεύθυνοι να ολοκληρώνουν το έργο που έχουν αναλάβει.

 

SAME WORLD: Περιβαλλοντική αδικία-δικαιοσύνη & κλιματική αλλαγή

SAME WORLD: Περιβαλλοντική αδικία-δικαιοσύνη & κλιματική αλλαγή
E' τάξη

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Τσιούρη Ελευθερία, Νικολού Αγγελική

Η πρώτη ενότητα (εισαγωγική 10 ώρες) στοχεύει στην ένταξη των μαθητών σε θέματα της περιβαλλοντικής δικαιοσύνης, της κλιματικής αλλαγής και της περιβαλλοντικής μετανάστευσης. Περιλαμβάνει διάφορες δραστηριότητες, όπου αρχίζουν οι μαθητές να εισάγονται στην έννοια της περιβαλλοντικής αδικίας παίζοντας παιχνίδια, βλέποντας σύντομα βίντεο και εικόνες, αναλύοντας έναν ελληνικό μύθο και εξετάζοντας τον τρόπο ζωής στην καθημερινότητά τους, όπου προβληματίζονται για το ποιες επιλογές τελικά πρέπει να κάνουν για να βελτιώσουν τις περιβαλλοντικές συνθήκες που θα συναντήσουν στην τωρινή πραγματικότητα ανά τον πλανήτη, αλλά και στο μέλλον. Στη συνέχεια, εξετάζουν τα αίτια και τις επιπτώσεις της αλλαγής του κλίματος και πώς οι προσωπικές τους επιλογές συμβάλλουν σε αυτό το φαινόμενο μέσα από βίντεο και δραστηριότητες της ομάδας. Στη συνέχεια, οι μαθητές αποσαφηνίζουν βασικές έννοιες όσον αφορά την περιβαλλοντική μετανάστευση και ερευνούν τις κυριότερες αιτίες αυτού του θέματος. Τέλος, οι μαθητές συνειδητοποιούν ότι έχουν τη δύναμη να κάνουν μια αλλαγή.

Στη δεύτερη ενότητα (14 ώρες), οι μαθητές εργάζονται με ψηφιακή αφήγηση για να διερευνήσουν θέματα περιβαλλοντικής αδικίας σε τοπικό επίπεδο. Οι μαθητές θα εξερευνήσουν και θα επιλέξουν τις τοπικές, εθνικές ή διεθνείς περιπτώσεις περιβαλλοντικών αδικιών, τη συλλογή και ανάλυση των δεδομένων και την ανάπτυξη βίντεο για την ευαισθητοποίηση σε τοπικό επίπεδο, ανταλλάσσοντας ιδέες με τους μαθητές άλλων χωρών. Κατά τη διάρκεια της δεύτερης ενότητας οι μαθητές εφαρμόζουν τις γνώσεις που αποκτήθηκαν από την πρώτη και η κάθε ομάδα γίνεται αρμόδια για τη διερεύνηση και την ανάλυση των περιβαλλοντικών αδικιών.

 

Δράσεις για τον Πολιτισμό στην Εκπαίδευση. Ανάδειξη και αξιοποίηση στοιχείων μνημειακής αρχιτεκτονικής.

Δράσεις για τον Πολιτισμό στην Εκπαίδευση. Ανάδειξη και αξιοποίηση στοιχείων μνημειακής αρχιτεκτονικής. 
E', ΣΤ' τάξεις 

Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Τσιούρη Ελευθερία, Μακρίδη Ειρήνη

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με πολιτιστικά μνημεία του τόπου τους, να τα εξερευνήσουν κριτικά και να τα προσεγγίσουν βιωματικά, αναγνωρίζοντας και εκτιμώντας την πολιτιστική τους κληρονομιά.

Εξάλλου, ένα σημαντικό στάδιο της γνωστικής και συναισθηματικής πορείας προς την ωριμότητα είναι η γνωριμία, η εξοικείωση και η συμφιλίωση με τον τόπο στον οποίο ζούμε. Ιδιαίτερα, μάλιστα, στη χώρα μας, για την οποία γράφει ο ποιητής ότι «η ρίζα σκοντάφτει στο μάρμαρο», τα θέματα της Τοπικής Ιστορίας συμβάλλουν στο άνοιγμα του σχολείου στην τοπική κοινωνία και συνδέονται με την Περιβαλλοντική (γνωριμία του τόπου) και Διαπολιτισμική (γνωριμία άλλων λαών που πέρασαν από τον τόπο) εκπαίδευση.

 

Κύλιση στην Αρχή